مسئولیت های وکیل مهریه

مسئولیت های وکیل مهریه

مهریه چیست و منظور از وکیل مهریه کیست؟

وکیل مهریه چه وظایف و مسئولیت هایی را بر عهده دارد؟ شما هم به دنبال گرفتن بهترین وکیل در خصوص طلب مهریه ی خود هستید؟ از شما دعوت می نماییم که مطالب درج شده در وب سایت پیش روی خود را تا آخر دنبال نموده و اطلاعات کاملی را در خصوص وکلای مهریه به دست آورید.

یکی از رایج ترین دعاوی سال های اخیر را دعواهای خانوادگی و مهریه شکل داده است. امروزه بسیاری از خانم ها جهت حفظ حق و حقوق شان در زندگی زناشویی به دنبال گرفتن مهریه خود هستند. توجه داشته باشید که مهریه یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در حین ازدواج می باشد. همچنین در صورتی که مهریه به شکل عندالمطالبه در سند ازدواج ثبت شده باشد، زن حق دارد مهریه خود را از همسرش طلب نماید. در مقابل طلب زن نیز، مرد موظف است مهریه همسر خود را به شکل تمام و کمال پرداخت کند. البته میزان مهریه پرداختی به زن نیز براساس درآمد و قدرت مالی مرد از سوی مراجع دولتی مشخص و معین می شود. با این حال در روزهای اخیر بسیاری از خانم ها به منظور اخذ مهریه خود، روانه دادگاه های خانوادگی شده اند. از سوی دیگر نیز برخی از آقایان نیز از پرداخت مهریه شانه خالی می کنند. بنابراین خانم ها مجبور هستند که با گرفتن وکیل توانا از حق خود دفاع نمایند.

وکیل مهریه به وکلایی اطلاق می شود که در زمینه گرفتن مهریه و دفاع از حق و حقوق زنان فعالیت می کنند. وکلای یاد شده با تمام ماده های مدنی مربوط به حقوق خانواده و زن آشنا هستند. در نتیجه می توانند به شکل حرفه ای و کامل از حقوق موکل خود دفاع کنند. توجه داشته باشید که گرفتن وکلای مهریه برای دعاوی مهریه مزایای را نیز به دنبال دارد. اگر شما نیز در چنین وضعیتی قرار گرفته اید، بهتر است فرصت را از دست نداده و با بهترین وکیل مهریه مشورت های لازم را داشته باشید. توجه نمایید که مهریه و دریافت آن جزو حقوق اصلی خانم ها می باشد. بنابراین در حین ازدواج موضوع مهریه را جدی بگیرید. در ادامه مطالب نیز با ما همراه باشید.

گرفتن مهریه

اصلی ترین وظایف مربوط به وکلای مهریه کدامند؟

همانطور که اشاره شد وکیل مهریه موظف است که تمام حق و حقوق موکل خود را از طرفین دعوا اخذ نماید. از سوی دیگر وکلای مهریه وظایف مهمی را برعهده دارند که بایستی به تمام وظایف خود عمل کنند. مهمترین مسئولیت های مربوط به وکیل مهریه عبارتند از: تنظیم درخواست موکل خود در خصوص اخذ مهریه – ارائه درخواست تنظیم شده به دادگاه – حضور در جلسات برگزار شده و دفاع از حق موکل خود – ارائه مشاوره لازم برای موکل – آگاه ساختن موکل در خصوص نحوه ی اخذ مهریه از همسر – طلب قانونی مهریه از همسر.

بارزترین ویژگی های خوب مربوط به وکیل مهریه کدامند؟

وکیل مهریه بایستی یک سری از مهمترین ویژگی های خوب را داشته باشد تا بتواند اعتماد موکل خود را به دست آورد. شما هم می توانید قبل از گرفتن وکیل خوب در زمینه مهریه، سابقه ی شغلی و کاری او را مورد بررسی قرار دهید. ویژگی های خوب مربوط به وکیل مهریه عبارتند از: وقت شناس بودن و اهمیت دادن به پرونده های خود – داشتن اطلاعات کافی در خصوص حق و حقوق زنان – آگاهی کامل در مورد انواع مهریه و نحوه ی طلب آنها از همسر – داشتن توانایی و تجربه کافی در خصوص پرونده های خانوادگی و مهریه.

وکلای مهریه

مزایای گرفتن وکیل مهریه کدامند؟

وکیل مهریه بایستی تخصص و دانش کافی را در خصوص دعاوی خانوادگی و مهریه داشته باشد. چرا که در غیر این صورت نمی تواند به شکل کامل از حقوق موکل خود دفاع نماید. از سوی دیگر با گرفتن بهترین وکیل در خصوص مهریه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن درخواست خود را به سرانجام برسانید. وکلای مهریه می توانند مزایایی را برای موکل های خود داشته باشند. مهمترین مزایای گرفتن وکیل در خصوص مهریه عبارتند از:

– یکی از مهمترین مزایای مربوط به گرفتن وکیل مهریه، آشنا شدن با حق و حقوق زن ها در قانون مدنی می باشد. خانم ها می توانند طی شرکت در جلسات مشاوره ، از تمام جزئیات پرونده ی خود آگاه شده و با خیال آسوده در جلسه های دادگاه خانوادگی شرکت کنند.

– با داشتن بهترین وکیل در خصوص مهریه می توانید به تمام سوال های ذهنی خود در مورد مهریه خاتمه داده و پاسخ های مناسب و قانع کننده ای را از سوی وکیل تان دریافت نمایید.

– با گرفتن وکیل مهریه می توانید تمام سردرگمی های خود را رفع نموده و دعوای صورت گرفته به نفع تان خاتمه پیدا کند.

– از بارزترین مزایای گرفتن وکیل مهریه می توان به تسریع روند مربوط به دادرسی پرونده اشاره کرد. به عبارتی خانم ها می توانند به کمک وکیل خود، به شکل قانونی و از طریق مراجع دولتی مهریه خود را از همسرشان طلب کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که هزینه ی مربوط به گرفتن وکیل در زمینه مهریه بسیار مناسب و معقول می باشد. توصیه می شود که قبل از انجام هرگونه اقدامی در خصوص گرفتن مهریه، به بهترین وکیل در این حوزه وکالت دهید.

مهریه

متداول ترین سوالات مربوط به وکلای مهریه

آیا وکیل مهریه می تواند در زمان کوتاهی حق و حقوق زن را از همسرش طلب نماید؟ بله وکلای مهریه با پیچ و خم های قانون مدنی در خصوص حقوق زن از نزدیک آشنا هستند. بنابراین می توانند بهترین خدمات را در این زمینه برای موکل های خود ارائه دهند.

بهترین زمان برای گرفتن وکیل مهریه کی می باشد؟ توجه داشته باشید که بهترین و مناسب ترین زمان برای گرفتن وکیل زمانی است که هنوز درخواست خود را جهت اخذ مهریه تنظیم نکرده اید. بهتر است که درخواست مدنظرتان را تحت نظر وکیل تان تنظیم نموده و به دادگاه ارائه دهید.

آیا پس از فوت همسر نیز می توان وکیل مهریه گرفت و درخواست مهریه نمود؟ بله شما می توانید حتی پس از فوت همسر خود نیز از اموال آن مرحوم درخواست مهریه کنید. برای این منظور هم می توانید بهترین و خبره ترین وکیل را برگزینید.

درخواست مشاوره حقوقی و یا اخذ وکیل:
09163770399
09160151419
آدرس دفتر:اهواز، خیابان سی متری، روبروی سقاخانه، طبقه بالای مبل قادریان، واحد یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button