مشاوره حقوقی راهکاری برای تسریع در حل و فصل مشکلات

مشاوره حقوقی راهکاری برای تسریع در حل و فصل مشکلات

مشاوره حقوقی

همان‌طور که حتما شما هم در گوشه ‌و کنار جامعه مشاهده می‌کنید، مسائل حقوقی افراد زیادی را درگیر کرده ‌است. اغلب آن‌ها تمایل دارند پیش ‌از هر اقدامی برای طرح شکایت از مشاوره حقوقی با وکیل متخصص بهره‌مند شوند. این همفکری های مستمر گذشته از حل مشکلات به فرد کمک می‌کند تا موضوع را از زوایای مختلف بسنجد. آثار اقدامات حقوقی خود را ارزیابی کند. در خیلی موارد نیز افراد تصمیم به واگذاری وکالت ندارند. ترجیح می‌دهند پس ‌از گفتگو با وکیل، خودشان شخصا امور اداری را پیش ببرند.

در مواردی هم افراد تصمیم می‌گیرند در قالب این مشاوره‌ها با همکاری‌های وکیل آشنا شده و بعد از آن برای واگذاری وکالت پرونده خود تصمیم نهایی بگیرند. پیش ‌از اقدام برای مشاوره باید بدانید که موضوعات حقوقی و قضایی بی‌نهایت گسترده هستند. برای رسیدن به نتایج مطلوب باید وکیلی متخصص در موضوعات مورد نظرتان بیابید که تجربیات زیادی در این زمینه داشته باشد.

مشاوره حقوقی

چرا مهم است که با چه مشاور حقوقی ارتباط بگیریم؟

شاید بهتر باشد در پاسخ به این سوال بگویم که کار وکلای ارائه‌کننده مشاوره حقوقی تا حد زیادی به فعالیت پزشکان متخصص شباهت دارد. افراد هنگام درگیری با هر نوع بیماری نمی‌توانند خودسرانه به پزشک مراجعه کنند. پزشک باید تخصص لازم در همان زمینه مشخص را داشته باشد. با تجربیات پیشین بهترین راه‌حل برای بیماری را تجویز کند. در موضوعات حقوقی هم این احتیاط ها صدق می‌کند. البته پیش ‌از هرچیز باید مطمئن شوید که آن فرد مجوز وکالت و مدارک حقوقی لازم را دارد. در وهله بعدی تخصص و صلاحیت کارشناس حقوقی را در زمینه‌ مورد نظرتان ارزیابی کنید.

واگذاری وکالت با مشاوره حقوقی چه تفاوتی دارد؟

معمولا کسی که مشاوره حقوقی انجام میدهد از سوی ارگان‌ها یا سازمان‌های خاصی برای ارزیابی مشکلات حقوقی مردم و راهکار سنجی آن در تطابق با قوانین قضایی کشور گماشته می‌شود. این شخص با اطلاعات و آگاهی‌هایی که دارد توصیه‌ها و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد. در صورتی ‌که وکیل وظایفی متفاوت و خیلی فراتر از این‌ها دارد. وکیل به دنبال پذیرش وکالت مجموعه‌ای از خدمات حقوقی و پیگیری‌های اداری پرونده در محاکم قضایی را برعهده می‌گیرد. به‌ طوری‌که به نمایندگی از شما در محاکم و دادگاه ها حاضر شده و از حقوق شما دفاع می کند.

واگذاری وکالت

پیش ‌از مراجعه برای مشاوره حقوقی چه نکاتی باید رعایت شود؟

اولین و مهم‌ترین نکته این‌که تمام تعصبات ذهنی تان را درمورد سن یا مرد و زن بودن مشاور کنار بگذارید. سن یا جنس لزوما نمی‌تواند تاثیری در کیفیت مشاوره داشته باشد. گاهی یک مشاور جوان آگاه به قوانین روز خیلی بهتر می‌تواند جوانب مشکل را واشکافی کرده و راه‌حل مناسب ارائه دهد. یکی از نکاتی که می‌تواند در انتخاب کیفیت مشاوره به شما کمک کند، این است که فرد مشاور کارآموز وکالت یا از وکلای پایه یک دادگستری باشد. ممکن است در مواردی کارشناس حقوق هم بتواند پاسخ‌گوی برخی ابهامات ذهنی تان باشد. اما مسلماً مشاور حقوقی با وکلای متخصص کیفیت بهتری خواهد داشت.

بنابراین بهترین کار برای اطمینان از آگاهی و تسلط مشاوران این است که در مورد پروانه وکالت دادگستری و اعتبار آن از طریق سامانه قوه قضاییه تحقیق کنید. لازم است تاکید کنم که برای انتخاب مشاور حقوقی به ادعاهای وکلا در رسانه‌ها و تبلیغات اکتفا نکنید. بلکه افرادی را کاندید کنید که سوابق موفقی دارند و رزومه‌ی آن‌ها در کنار نظرات سایر کاربران نشان‌دهنده اطلاعات وسیع و دانش حقوقی شان باشد.

همان‌طور که پیش ‌از این‌هم اشاره شد مشاوره حقوقی را باید به شخصی بسپارید که اطلاعات تخصصی در زمینه‌ی موردنظر داشته باشد. پیش ‌از این‌که مشاوره حقوقی آغاز شود ، اسناد و مدارک پرونده را در اختیار وکیل یا کارشناس برگزیده قرار دهید. وکیل در این فرصت اسناد و مدارک را بررسی کرده و برای شنیدن صحبت‌های شما و ارائه بهترین راهکارها و توصیه ها آماده می‌شود.

مشاور حقوقی خوب چه کسی است؟

مشاور حقوقی خوب باید کاملاً با صداقت و منصف باشد. فردی آگاه به قوانین حقوقی که به ‌دقت به اظهارات شما گوش می‌دهد. به کمک اسناد و شواهد بهترین راه‌حل ممکن را مطابق با قوانین پیدا می کند. این فرد باید در حیطه‌هایی که مشاوره می‌دهد، تجربه کافی داشته باشد. وکیل باید بدون ادعای دروغین و وعده‌های عجیب‌وغریب مراجعه‌کننده را از تمام زوایا و ابعاد مشکل پرونده باخبر کند و مسیرهای محتمل برای رسیدن به نتایج مطلوب را به او معرفی کند.

از زمان شیوع ویروس کرونا مشاوره‌های حقوقی به ‌صورت تلفنی و آنلاین مرسوم شد. همچنان هم چنین امکانی برای مراجعان از شهرستان‌های مختلف فراهم است. بنابراین لزومی برای حضور افراد در جلسات وجود ندارد و از هر نقطه از کشور یا خارج از کشور امکان گفتگو با بهترین مشاوران حقوقی فراهم است. در صورتی که با هر گونه مشکل و بحران حقوقی مواجه شدید، می توانید از طریق شماره تماس های 09120127682 و09163770399 با وکیل پایه یک دادگستری ارتباط بگیرید و مشکل تان را مطرح کنید.

مشاور حقوقی خوب

تفاوت مشاوره حقوقی با واگذاری وکالت چیست؟

لازم است بدانید مشاوره حقوقی با به کار گرفتن وکیل کاملا متفاوت است. در پروسه وکالت وکیل مسئولیت دفاع از پرونده شخص یا اشخاصی را به عهده گرفته و در محاکم قضایی و دادگاه از او دفاع می کند. در صورتی مشاور حقوقی تنها می تواند به بررسی پرونده و ارزیابی آن نسبت به قوانین و مقررات حقوقی بپردازد و راهکارها و راهنمایی های اصولی ارائه دهد. در حالی که این فرد نمی تواند در مراجع حقوقی از پرونده دفاع کند.

چگونه مشاور حقوقی مناسب پیدا کنیم؟

همانطور که پیش از این هم تاکید کردیم کمک گرفتن از مشاوره تخصصی با حقوقدان در زمینه خاص اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید شخصی را انتخاب کنید که دانش حقوقی لازم را در مورد موضوع چالشی تان داشته باشد. مشاوره حقوقی یکی از خدمات بسیار ضروری و کمک کننده در مسائل بحران زای حقوقی است که مردم به تنهایی امکان تحلیل آنها را ندارند.

دریافت مشاوره می تواند در هر حیطه ای همچون همفکری در مورد مسائل حقوقی ملکی، مشاوره خانواده، موارد مربوط به صدور چک، موضوعات خانوادگی، کلاهبرداری های اینترنتی و انحصار وراثت و صدها موضوع دیگر باشد. تفاوتی ندارد در چه زمینه ای نیاز به دادخواهی دارید. وکیل پایه یک دادگستری  آماده پاسخگویی به نیازهای شماست. کافیست از طریق شماره تماس های 09120127682 و 09163770399 با وکیل پایه یک دادگستری ارتباط بگیرید و مشکل تان را مطرح کنید.

09120127682

09163770399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button