مشاوره حقوقی و انواع آن

مشاوره حقوقی و انواع آن

مشاوره حقوقی و انواع آن

قطعا شما نیز در طول زندگی روزمره خود، به کلمه مشاوره برخورده اید. برخی اوقات مشاوره شامل مشورت گرفتن از دوستان، آشنایان و … می شود. اما دسته دیگری از مشاوره وجود دارد که نام آن مشاوره حقوقی می باشد. این نوع از مشاوره خاص بوده و شباهتی را با سایر مشاوره ها ندارد. در واقع مشاوره حقوقی نوعی توافق نامه بین یک وکیل و موکل می باشد. این توافق نامه برای موضوعات مختلف حقوقی به وجود می آید و هدف از آن حل مشکلات موکل یا مشتری می باشد. نیاز است که بدانید این سبک از مشاوره، انواع مختلفی را دارد که هر موکلی باید از آن ها آگاه باشد. معمولا به افرادی مشاور حقوقی گفته می شود که به عنوان وکیل در کشور فعالیت داشته باشند.

در سال های اخیر مراکز زیادی با عنوان مشاوره حقوقی در سراسر کشور ایران تاسیس شده اند که به ارائه انواع خدمات مشاوره حقوقی می پردازند. برخی از این مراکز تنها در یک نوع از این مشاوره فعالیت دارند و برخی از آن ها نیز در انواع مختلفی از این مشاوره فعالیت می کنند.

ویژگی های یک مشاوره حقوقی

یک مشاور حقوقی نیازمند دانش و تحصیلات مربوطه بوده و باید مهارت های لازم را در این زمینه داشته باشد. علاوه بر این موضوع، ویژگی دیگر یک مشاور حقوقی، باید حقوق و مسئولیت هایی را ایجاد کند. این فرد می تواند در حقوق و مسئولیت های قانونی یک فرد نیز موثر باشد.

مشاور حقوقی خانوادگی

مشاور حقوقی خانواده

در میان انواع مشاوره حقوقی، قطعا نام مشاوره حقوقی خانواده را بیشتر از بقیه شنیده اید. در این مشاوره، به افراد کمک می شود تا در مسائلی همچون طلاق، پایان دادن روابطی مانند روابط مدنی، دسترسی به فرزندان و سایر امور خانوادگی موفق باشند. معمولا در چنین شرایطی بهتر است تا فرد موردنظر یا موکل به یک وکیل پایه یک مراجعه کند و از یک مشاوره صحیح برخوردار شود. در چنین شرایطی فرد می تواند به راحتی مشکلات حقوقی خانوادگی خود را حل کند.

مشاوره حقوقی مدنی

برخی اوقات مشکل های مختلف مانند مشکلات مدنی و معضلات مختلف برای موکل پیش می آید. در چنین شرایطی بهره گیری از یک مشاوره حقوقی مدنی می تواند روند فعالیت شما را بهبود بخشد. برای مثال پرونده شما در دادگاه های شهرستان یا دادگاه عالی و تجدید نظر جزو موارد مدنی شناخته می شود. در چنین شرایطی باید از یک مشاور حقوق مدنی استفاده کنید. توجه داشته باشید که نمونه ذکر شده تنها یک نمونه از مشکلات مدنی جامعه شمار می رود. بسیاری از مشکلات روزمره جامعه کشورمان جزو معضلات مدنی هستند. از این رو می توان دریافت که معضلات مدنی بخش زیادی از پرونده ها را شامل می شوند.

به همین منظور نیز مشاوران حقوقی مدنی زیادی را در سراسر کشورمان حضور دارند تا چنین موضوعاتی را حل کنند. توجه داشته باشید که استفاده از یک مشاور شناخته شده و موفق سبب می شود تا پرونده های مختلف شما نیز با موفقیت انجام گردد.

مشاوره حقوقی ارث یا میراث

مشاوره حقوقی ارث معمولا در راستای انجام پرونده های مربوط به امور مالی انجام می گیرد. حصر وراثت، تقسیم ارث، جزو وظایف اصلی یک مشاور حقوقی ارث می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده یک مشاور حقوقی ارث وظیفه دارد تا به انجام مهر و موم و رفع آن، تقسیم ترکه، روش دریافت دیون متوفی و مسائلی از این قبیل بپردازد. توجه داشته باشید که استفاده از یک مشاور حقوقی کاربلد موجب خواهد شد تا فعالیت های مربوط به این مشاوره به بهترین شکل ممکن انجام گردد.

مشاور حقوقی کیفری

مشاور حقوقی کیفری

یکی دیگر از انواع مشاوره های حقوقی، مشاوره حقوقی کیفری می باشد. قطعا شما نام مشاور کیفری را در دادگاه ها و مراجع مربوطه شنیده اید. مشاور حقوق کیفری در رابطه با پرونده های زیادی فعالیت می کند. برای مثال موضوعاتی مثل خیانت در امانت، کلاهبرداری، اختلاس، پولشویی، روابط نامشروع و … توسط مشاور حقوق کیفری بررسی می شود. تمامی موارد ذکر شده و پرونده های مربوط به موضوعات ذکر شده باید توسط مشاوران حقوقی کیفری بررسی شوند. موارد دیگری نیز وجود دارند که توسط مشاور حقوقی کیفری قابل بحث هستند که برای اطلاع از آن ها نیاز دارید تا به یک مشاور حرفه ای مراجعه کنید. توجه داشته باشید که قطعا انتخاب یک مشاور فوق حرفه ای می تواند تاثیر زیادی را در روند پرونده های مختلف شما داشته باشد.

مشاوره حقوقی تجاری

مشاوره حقوقی تجاری نیز به عنوان یکی دیگر از انواع مشاوره های حقوقی شناخته می شود. در این نوع از مشاوره حقوقی موضوعات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. انحلال شرکت یا تاسیس شرکت از جمله مواردی هستند که توسط مشاوران حقوقی تجاری بررسی می شوند. همچنین معاملات تجاری مختلف یا ورشکستگی یک مجموعه یا شرکت نیز توسط چنین افرادی بازرسی خواهد شد. دعاوی تجاری نیز از جمله وظایف اصلی مشاوران حقوقی تجاری شناخته می شود.

مشاوره حقوقی شغلی

مشاوران حقوقی علاوه بر تمامی موارد ذکر شده فعالیت گسترده ای را در موضوعات شغلی داشته اند. این افراد هر گونه شکایات و مسائل مربوط به موضوعات شغلی را مورد بررسی قرار می دهند. این افراد در پی این مسئله هستند تا در شرایط کنونی کشور حقوق چنین افرادی را پایمال نکنند. توجه داشته باشید که انتخاب فردی مطمئن و فوق حرفه ای، می تواند تا میزان بسیار زیادی شما را در این امر کمک کند. لازم به ذکر است که مشاوران حقوقی شغلی بخش گسترده ای از موضوعات را تشکیل می دهند و بسیاری از پرونده های مختلف مربوط به این حوزه می شوند. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا با شناسایی بهتر این نوع از مشاوره حقوقی، در این مسیر عملکرد موفقی را داشته باشید.

بررسی مشاوره های حقوقی

مشاوره حقوقی مالیاتی

انجام مشاوره حقوقی در تمامی زمینه های مالیاتی و امورات مالیاتی و همچنین رسیدگی به رای هیئت های مالیاتی نیز از وظایف اصلی مشاوران حقوقی مالیاتی به شمار می رود. لازم به ذکر است که اعتراضات مختلف اداره جات به میزان مالیات تعیین شده از سوی سازمان های مربوطه باید توسط مشاوران حقوقی مالیاتی بررسی شود. این نوع از مشاوره های حقوقی به دلیل اهمیت بسیار زیاد نیازمند افراد موفق و باتجربه می باشد.

درخواست مشاوره حقوقی و یا اخذ وکیل:
09163770399
09160151419
آدرس دفتر:اهواز، خیابان سی متری، روبروی سقاخانه، طبقه بالای مبل قادریان، واحد یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button