نکاتی که قبل از استفاده از خدمات مشاوره حقوقی بهتر است بدانید

نکاتی که قبل از استفاده از خدمات مشاوره حقوقی بهتر است بدانید

علاوه‌ بر وکالت، قضاوت، و سردفتری؛ ارائه خدمات مشاوره حقوقی یکی از شغل‌ هایی است که فارغ‌التحصیلان رشته حقوق آن را بر می‌گزینند. شاید بسیاری از شما ندانید که مشاور حقوقی چه نوع شغلی است و چه خدماتی در آن به افراد ارائه می‌شود. به ‌همین دلیل ما در ادامه این محتوا قصد داریم به طور کامل برای شما در رابطه با خدمات مشاوره حقوقی و همچنین نحوه کمک گرفتن از یک وکیل صحبت کنیم و به شما بگوییم که در شرایط خاص کدام یک از این خدمات برای شما مناسب‌تر هستند. اگر شما به‌ دنبال استفاده از خدمات حقوقی ارزان‌ قیمت، سریع و باکیفیت هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

بررسی تفاوت خدمات مشاوره حقوقی و وکیل

قبل‌ از بررسی تفاوت این دو خدمات ‌دهنده، بیایید با یکدیگر به تعریف هر کدام از این خدمات بپردازیم.

وکیل کیست؟

وکیل، فردی است که می‌تواند به ‌عنوان یک نائب انتخاب شود و با انعقاد عقد وکالت وظایف و مسئولیت‌ های حقوقی را برعهده بگیرد. طرفین در عقد وکالت به ‌عنوان وکیل و موکل شناخته می‌شوند. همچنین یک وکیل برای ‌اینکه بتواند به ارائه خدمات بپردازد و دستمزد دریافت کند، باید مجوز های خاصی را از کانون وکلا دریافت کند و دوره‌ های کارآموزی را نیز پشت سر بگذارد. وکیل معمولاً به‌ صورت شخصی کار می‌کند و می‌تواند در پرونده‌ های گوناگون و متفاوتی از تخصص خودش بهره ببرد.

بررسی تفاوت خدمات مشاوره حقوقی و وکیل

مشاور حقوقی کیست؟

بر خلاف وکیل، فردی که در زمینه ارائه خدمات مشاوره حقوقی فعالیت میکند، نیازی ندارد تا مدارکی را دریافت کند یا دوره‌ های کارآموزی را بگذراند. به همین دلیل بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق تلاش میکنند با استفاده از دانش کسب کرده، به ‌عنوان مشاور حقوقی شناخته شوند. این افراد معمولاً در ادارات، شرکت ‌های حقوقی و سازمان‌ ها مشغول به کار می‌شوند. معمولاً این افراد همان ‌طور که از نام آن ‌ها پیداست به‌ عنوان یک مشاور در کنار مدیران سازمان ‌های خاص حضور دارند تا در زمینه ‌های حقوقی و قانونی آن ‌ها را راهنمایی کنند و از به وجود آمدن مشکلات حقوقی جلوگیری کنند.

در بسیاری از موارد، مدیران به دلیل عدم اطلاع از قوانین کشور ممکن است که دست به اقدامات خطرناک بزنند. این اقدامات ممکن است که در ادامه تبعات سویی را برای آن ‌ها به همراه داشته باشند‌. به‌ همین دلیل معمولاً در بسیاری از شرکت‌ های بزرگ مدیران از خدمات مشاور حقوقی بهره می‌برند.

با توجه به اطلاعات ارائه ‌شده، تقریباً شما متوجه شدید که وکیل با مشاور حقوقی چه تفاوت‌ هایی دارد. به‌ طور کلی این دو شغل در مواردی مانند شروع به کار، نحوه محاسبه دستمزد، دامنه وظایف، و… با یکدیگر تفاوت ‌های زیادی دارند. معمولاً استفاده از خدمات مشاور حقوقی نسبت ‌به همکاری با یک وکیل مقرون به صرفه‌تر است.

مشاور حقوقی کیست؟

چرا بهتر است که به ‌جای وکیل، یک مشاور حقوقی استخدام کنیم؟

موارد گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند شما را قانع کنند تا به‌ جای استفاده از خدمات وکیل، به سراغ خدمات مشاوره حقوقی بروید. مواردی مانند دسترسی همیشگی و دائمی، قیمت مقرون‌ به‌ صرفه، سرعت خدمات‌ دهی بالا و گستردگی دامنه خدمات جزو آن دسته از مواردی می‌باشند که می‌توانند به‌ عنوان مزایای مشاوره حقوقی در مقایسه با وکیل، مورد بررسی قرار بگیرند.

قاعدتاً با استخدام یک وکیل برای انجام کار های قانونی در شرکت یا سازمان ‌های بزرگ کار عاقلانه‌ای به ‌نظر می‌آید؛ اما در بسیاری از موارد، وکلا دستمزد های بسیار زیادی را برای خدمات دائمی از شما تقاضا می‌کنند. در این شرایط شما می‌توانید با استفاده از خدمات سازمان مشاور حقوقی به ‌راحتی و با کمترین هزینه ‌ها به‌ صورت دائمی با یک فرد متخصص در زمینه قوانین کشور در ارتباط باشید.

هنگام استفاده از خدمات مشاوره حقوقی، به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

فاکتور های گوناگون و متفاوتی وجود دارند که شما حتما باید قبل‌ از استفاده از خدمات مشاوره حقوقی، به این فاکتور ها توجه داشته باشید. بیایید در ادامه برخی از این فاکتور ها را بررسی کنیم.

به فرعیات توجه نکنید

فرعیاتی مانند سن مشاور یا جنسیت آن تأثیری در کیفیت مشاوره‌ای که یک فرد به شما خواهد داد، ندارد. معمولاً مشاوران حقوقی نیز درست مانند هر خدمات ‌دهنده دیگری با تخصصشان مورد سنجش قرار می‌گیرند. پس پایین بودن سن طرف و جنسیت آن نمی‌تواند تاثیر خاصی در کیفیت مشاوره داشته باشد. سعی کنید که این نکات بی‌اهمیت را نادیده بگیرید و تلاش کنید تا با مشاور خودتان به‌ خوبی ارتباط بگیرید.

به سراغ خدمات ‌دهندگان با کیفیت بروید

قبل ‌از استفاده از دریافت خدمات مشاوره حقوقی و همچنین پرداخت هزینه، سعی کنید که به سراغ بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات ‌دهندگان بروید. مؤسسه‌ های زیادی در سراسر کشور به ‌عنوان مشاوران حقوقی فعال هستند. بهتر است که برای دریافت این خدمات به سراغ با کیفیت‌ترین و معروف‌ترین انواع این خدمات ‌دهندگان بروید.

صداقت را فراموش نکید‌

شاید تخصص مشاور حقوقی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت خدمات حقوقی داشته باشد، اما صداقت شما نیز در این زمینه بسیار مهم است. اگر قصد دارید که در یک زمینه خاص با یک مشاور حقوقی ارتباط بگیرید، حتما تمامی نکات مهم در زمینه مورد نظر را به مشاور خودتان اطلاع دهید. تنها در این شرایط است که شما می‌توانید به ‌خوبی از مزایای خدمات مشاوره حقوقی بهره ببرید.

هنگام استفاده از خدمات مشاوره حقوقی، به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

جمع‌بندی

برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی شما می‌توانید از طریق روش‌ های گوناگونی اقدام کنید. برای مثال می‌توانید برای مسائل نسبتاً ساده، به جای مراجعه حضوری از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید. در این شرایط هم در هزینه ‌های شما صرفه ‌جویی می‌شود و هم شما می‌توانید بدون نیاز به صرف وقت اضافه از خدمات مشاوره حقوقی بهره ببرید و به‌ راحتی و بدون هیچ‌ گونه مشکلی در زمینه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهید.

مهمترین نکته‌ای که شما هنگام استفاده از خدمات مشاوره حقوقی باید به آن توجه داشته باشید، این است که به سراغ بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات‌ دهندگان بروید تا بتوانید بدون هیچ‌ گونه مشکلی در زمینه مورد نظر خود مشکل موجود را برطرف سازید. به این موضوع توجه داشته باشید که مراجعه به افراد نابلد نه‌ تنها مشکل شما را حل نمی‌کند، بلکه ممکن است که مشکلات حقوقی بزرگ‌تری را برای شما به وجود بیاورد. قانون با هیچ‌ کس شوخی ندارد. پس سعی کنید که برای انجام هر اقدام حقوقی، حتما با یک مشاور حقوقی در ارتباط باشید تا بتوانید و با کمترین میزان دغدغه و با شانس موفقیت بالا، اقدامات مورد نیاز را انجام دهید و به اهداف خود دست پیدا کنید.

۰۹۱۲۰۱۲۷۶۸۲

۰۹۱۶۳۷۷۰۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button