مشاوره حقوقی | انواع خدمات مشاوره تخصصی و حرفه‌ای حقوقی

سایت وکیل پوراعتضاد با توجه به نیازهای شما بستری را فراهم کرده است که می‌توانید مشاوره حقوقی خود را در به بهترین شیوه ممکن انجام دهید. در صورتی که خواهان مشاوره تخصصی به صورت تلفنی و یا حضوری هستید با شماره 09120127682 تماس بگیرید.

بسیاری از افرادی که دچار مشکلات حقوقی می شوند، مایل هستند پیش از طرح شکایت یا دادخواست، با مشاور حقوقی متخصص گفتگو کرده و از زوایای حقوقی و قانونی موضوع مطلع شود. در واقع در بسیاری از موارد اخذ مشاوره حقوقی پیش از هر گونه اقدام حقوقی به فرد کمک می‌کند تا آثار عمل خود را بسنجد.

همچنین در بسیاری از موارد افراد اطمینان دارند که اقدام حقوقی را انجام دهند، اما به هر دلیل قصد دریافت خدمات وکالتی را ندارند و ترجیح می دهند پس از مذاکره با مشاور و اخذ راهنمایی خود اقدامات را راهبری نمایند. بعضاً مواردی نیز وجود دارد که فرد پیش از سپردن پرونده خود برای وکالت، قصد دارد با دریافت مشاوره حقوقی و گفتگو با مشاور حقوقی، از درستی تصمیم خود مطمئن شود.

مهم هست که از چه کسی مشاوره حقوقی دریافت می‌کنیم؟

بسیاری از شما در صورت وقوع مشکل حقوقی به دنبال این هستید که در درجه‌ی اول زوایای مشکل خودتان را با یک مشاوره حقوقی بسنجید. شرایط ارائه کنندگان مشاوره حقوقی و وکلا بی شباهت به موضوع کار پزشکان نیست. افراد در مواجهه با بیماری های خود به هر پزشکی اعتماد نمی کنند و به نظر می رسد به دلیل حساسیت موضوعات حقوقی افراد مایل هستند که مشاوره حقوقی را نیز از فردی دریافت کنند که این فرد صلاحیت و تجربه ی لازم برای موضوع را داشته باشد. برای اینکه بفهمیم چه کسی صلاحیت ارائه مشاوره حقوقی دارد ابتدا ببینیم مشاور حقوقی چه فرقی با وکالت دادگستری دارد.

فرق خدمات وکالتی با خدمات مشاوره حقوقی؟

مشاور حقوقی به زبان ساده یعنی فردی که توسط افراد، سازمان‌ها و … به کار گرفته می‌شود تا با بررسی مشکل و تطبیق آن با قوانین و مقررات کشور، به ارائه توصیه های قانونی و راهکارهای حقوقی یا قراردادی بپردازد در حالی که وکلا وظیفه ای فراتر از این موضوع دارند و در کنار این موضوعات از سوی موسسات حقوقی یا خود افراد به کار گرفته می شوند تا طیف وسیع تری از خدمات حقوقی نظیر پیگیری پرونده در محاکم قضائی و اداری بپردازند و از سوی شما در پرونده حاضر شده و به دفاع بپردازند.

هنگام دریافت مشاوره حقوقی چه نکاتی رو رعایت کنم؟

  1. نکته اول اینکه اگر هر پیش فرض ذهنی در رابطه با سن و جنسیت و تاثیرش بر مشاوره حقوقی دارید را فراموش کنید. جنسیت یا سن لزوماً تاثیری در کیفیت مشاوره حقوقی ندارند. گاهی اوقات یک مشاوره حقوقی از یک مشاور جوان در یک موضوع مشخص برای شما بهره وری بیشتری به همراه دارد. سعی کنید بیشتر از سابقه ی فردی که از او مشاوره حقوقی دریافت می‌کنید مطلع باشید تا سن و سال .
  2. نکته دوم اینکه اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشاوره حقوقی دریافتی کیفیت لازم را دارا هست؛ توجه کنید که از فردی مشاوره دریافت کنید که جز وکلای پایه یک دادگستری یا کارآموز وکالت باشد. کارشناس حقوقی ممکن است در بعضی موضوعات پاسخگوی شما باشد. اما توجه کنید که مشاوره حقوقی دریافتی از سوی وکلای متخصص از لحاظ کیفی احتمالا بهتر از مشاوره حقوقی دریافتی از سوی غیر وکلا خواهد بود.
  3. نکته سوم اینکه برای دریافت مشاوره حقوقی به تبلیغات اکتفا نکنید. سعی کنید با بررسی سوابق فرد، مطالعه رزومه و همچنین مشاهده نظرات کاربران دیگری که از این فرد مشاوره حقوقی دریافت کردند به یک تصویر کلی برسید.
  4. نکته چهارم اینکه از مشاوره حقوقی تخصصی استفاده کنید و سعی کنید فردی رو انتخاب کنید که در حوزه‌ ی موضوع مشاوره حقوقی تخصص و دانش لازم را دارا هست.
  5. نکته پنجم اینکه در صورتی که اسناد و مدارکی دارید، پیش از دریافت مشاوره حقوقی آن را به اطلاع ارائه کننده برسانید. مخصوصا این روزها که با شیوع کرونا مصادف گردیده است، در صورتی که قصد دریافت مشاوره حقوقی به صورت غیرحضوری را دارید اطمینان حاصل نمایید که راه ارتباطی درست و امن بین شما و ارائه کننده مشاوره حقوقی وجود دارد تا وی بتواند پیش از ارائه مشاوره به شما، اسناد را مطالعه کرده و بر اساس آن شما را راهنمایی کند. سایت وکیل پوراعتضاد با ایجاد بستر ارتباطی، ارتباط امن و بی واسطه‌ ی شما را به وکیل فراهم می آورد و شما می‌ توانید پیش از دریافت مشاوره حقوقی خود، اسناد و مدارک را به اطلاع وکیل خود برسانید.

ویژگی های یک مشاور حقوقی خوب چیست؟

مشاور حقوقی خوب کسی است که در حوزه تخصصی خود به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد و تجربه کافی در حوزه هایی که مشاوره می دهد را داشته باشد. مشاور حقوقی خوب، باید در مدت زمان ارائه مشاوره حقوقی نیازهای کاربر را برطرف کند.

از آنجایی که این سامانه، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ارائه می دهد و نیاز به حضور افراد برای مشاوره نمی باشد، تفاوتی از این بابت وجود ندارد که افراد در کدام شهر ساکن باشند. هر فردی از هر نقطه ای در کشور یا خارج از کشور می تواند با وکیل خود ارتباط داشته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button