استثنائات طلاق از طرف زن کدامند؟

استثنائات طلاق از طرف زن کدامند؟

توضیحاتی در مورد طلاق از طرف زن

طلاق از طرف زن موضوعی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. اگر کمی با قوانین مربوط به طلاق آشنایی داشته باشید حتما می دانید که در ایران حق طلاق با مرد است. با توجه به شرایط متفاوت هر خانواده، قانونگذار استثنائاتی برای این قانون در نظر گرفته است. بدین ترتیب با وجود این که طبق قانون حق طلاق با مرد است اما زن نیز در مواردی خاص می تواند درخواست طلاق بدهد.

طلاق از طرف زن با توجه به قوانین وضع شده، کمی مشکل تر از طلاق از طرف مرد می باشد. با توجه به قانون مربوطه مرد می تواند با پرداخت حق و حقوق قانونی زن وی را طلاق بدهد و هیچ گونه منع قانونی بر سر راه وی وجود ندارد. بد نیست بدانید که در طرف مقابل شرایط متفاوت است، یعنی چنانچه زن بخواهد درخواست طلاق بدهد، باید بتواند یکی از استثنائات موجود در قانون را ثابت کند. در صورتی که زن در اثبات این موضوع موفق نشود، با درخواست وی برای طلاق موافقت نخواهد شد.

طلاق از طرف زن

طلاق از طرف زن یکی از مشکلاتی است که معمولا خانم های بسیاری با آن مواجه هستند. برای این منظور نیاز است تا از وجود افراد متخصص در این زمینه بهره گرفته شود. وکیل پایه یک دادگستری که تخصص زیادی در زمینه دعاوی خانوادگی داشته باشد، بهترین گزینه برای این موارد است. بدین ترتیب اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید پرونده ای با عنوان طلاق از طرف زن تشکیل دهید، مراجعه به مراکز حقوقی معتبر و متخصص توصیه می شود. اگر می خواهید با استثنائات موجود که طلاق از طرف زن را قانونی می کنند آشنا شوید ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

معرفی استثنائات طلاق از طرف زن

در این بخش قصد داریم به صورت مختصر و مفید شما را با چندین مورد از استثنائات طلاق از طرف زن آشنا کنیم. آشنایی با این استثنائات می تواند به خانم ها در چنین پرونده هایی کمک بسیار زیادی بکند.

اعتیاد مضر شوهر

اولین مورد از استثنائات طلاق از طرف زن اعتیاد مضر شوهر می باشد. زمانی که واژه مضر در این قسمت آمده یعنی هر زنی که شوهرش معتاد است نمی تواند درخواست طلاق بدهد. این موضوع باعث شده تا این نوع پرونده ها پیچیدگی خاص خود را داشته باشند. وکیل طلاق به خوبی می تواند اعتیاد مضر از اعتیاد غیر مضر را تشخیص دهد.

عدم پرداخت نفقه

یکی دیگر از استثنائات برای طلاق از طرف زن عدم پرداخت نفقه می باشد. البته این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که نمی توان بلافاصله بعد از عدم پرداخت نفقه درخواست طلاق داد. حداقل باید پرداخت نفقه شش ماه به تعویق بیفتد تا بتوانید درخواست طلاق خود را به دادگاه تحویل دهید.

بیماری لاعلاج یا سخت علاج

اگر زنی بتواند با ارائه مدارک و مستندات پزشکی ثابت کند که شوهرش به بیماری لاعلاج یا سخت علاج مبتلا شده، می تواند درخواست طلاق بدهد. درخواست طلاق از طرف چنین زنانی خیلی سریع پذیرفته می شود و هیچ گونه منع قانونی برای آنها وجود ندارد.

عدم باروری

زمانی که زوجی صاحب فرزند نشوند و آزمایشات پزشکی ثابت کنند که اختلال موجود از جانب مرد است، طلاق از طرف زن مجاز می شود. البته این بدان معنا نیست که همه زوج های نابارور از هم جدا می شوند، گاهی اوقات ممکن است افراد بتوانند بدون فرزند یا با قبول فرزند خوانده نیز زندگی بسیار خوبی را در کنار هم داشته باشند.

طلاق از طرف زوجه

ادامه استثنائات برای طلاق از طرف زوجه

محکومیت زوج به زندان

طلاق از طرف زن در چنین پرونده هایی زمانی مجاز است که مدت زمان زندانی زوج بیش از 5 سال باشد. البته دلیل زندانی هم می تواند در چنین پرونده هایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

عدم توانایی در تهیه مسکن

مسکن یکی از نیازهای ضروری برای زندگی هر فردی می باشد. عدم توانایی در تهیه مسکن می تواند طلاق از طرف زن را قانونی کند. توجه داشته باشید که باید مدت زمانی که زوج نتوانسته مسکن مناسب پیدا کند هم از حد متعارف گذشته باشد. وکیل طلاق می تواند در ریزه کاری هایی مثل حد متعارف که شاید برای شما کمی مبهم و گنگ باشد راهنمای بسیار خوبی باشد.

عدم توانایی جنسی

یکی از نیازهای ضروری استحکام زندگی زناشویی داشتن توانایی جنسی و برقراری منظم رابطه می باشد. زوجینی که در این زمینه با مشکل مواجه شوند قطعا نمی توانند کنار هم به آرامش برسند. نتیجه چنین مواردی چیزی جز طلاق نخواهد بود. اگر مرد توانایی جنسی کافی نداشته باشد طلاق از طرف زن امکان پذیر خواهد شد.

سوء رفتار زوج

طلاق از طرف زن در مواردی که زوج رفتار مناسبی با زوجه نداشته باشد امکان پذیر می شود. زمانی که مرد به زن هتاکی کند یا او را کتک بزند و دشنام بدهد، زن می تواند با اثبات این موارد درخواست طلاق بدهد. وجود وکیل طلاق می تواند در اثبات چنین موضوعاتی بسیار کمک کننده باشد.

داشتن رابطه نامشروع

یکی از آفات زندگی مشترک که برخی از افراد با آن مواجه هستند، داشتن رابطه نامشروع است. اگر زن بتواند با ارائه سند و مدرک به دادگاه اثبات کند که شوهرش با زنی دیگر رابطه داشته، می تواند طلاق خود را از شوهرش بگیرد. اثبات چنین موضوعاتی نیاز به جمع آوری مدارک و شواهد معتبر و مستند دارد.

کلام پایانی

در همه مواردی که ذکر شدند، طلاق از طرف زن مجاز می باشد. موارد دیگری هم مثل درخواست رابطه جنسی نامتعارف، ترک زندگی، امراض مقاربتی و… نیز وجود داشتند که در این مطلب به آنها اشاره نشد. در همه موارد اثبات موضوع امری دشوار می باشد، زیرا دادگاه در چنین پرنده هایی به دنبال اسناد معتبر است. اگر می خواهید در چنین پرونده هایی موضوع را خیلی سریع و راحت اثبات کنید همین حالا با شماره تماس های 09395997522 و 09120127682 ارتباط بگیرید. همکاران ما با مشاوره های تخصصی، با صرف کمترین زمان و هزینه می توانند شما را یاری کنند. ما می توانیم شما را در رسیدن به حق و حقوق خود در پرونده های مربوط به طلاق از طرف زن یاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button