وکیل مهریه بهترین گزینه برای پرونده مطالبه مهریه

وکیل مهریه بهترین گزینه برای پرونده مطالبه مهریه

توضیحاتی در مورد وکیل مهریه

وکیل مهریه به وکیل پایه یک دادگستری اطلاق می شود که تجربه زیادی در پرونده های مربوط به مهریه دارد. این تجربه و تخصص باعث می شود تا افراد برای پرونده های مربوط به طلاق و مهریه بیشتر از سایر پرونده ها به این وکلا اعتماد داشته باشند. مطلبی که لازم است در اینجا خدمت شما عرض کنیم این است که وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت پذیرش و رسیدگی به سایر پرونده ها را نیز دارد.

بیشتر پرونده هایی که به وکیل مهریه سپرده می شوند به صورت اختصاصی در زمینه دعاوی خانوادگی و مرتبط با مهریه می باشند. یکی از این نوع پرونده ها که در این مطلب قصد داریم به صورت اختصاصی آن را معرفی کنیم، مطالبه مهریه است. هنگام عقد با رضایت طرفین مهریه زن مشخص می شود. از هنگامی که عقد جاری می شود مرد موظف است مهریه را به زن بپردازد. با توجه به عندالمطالبه بودن زن هر موقع که اراده کند می تواند مطالبه مهریه بکند. چیزی که در عرف جامعه ما پذیرفته شده معمولا به این گونه است که زن مهریه را مطالبه نمی کند مگر اینکه بین زن و مرد مشکلاتی به وجود آید.

زمانی که زندگی زناشویی افراد با مشکلاتی مواجه می شود معمولا یکی از راه حل ها که میل به آن هم رو به افزایش است، طلاق می باشد. طلاق گرفتن در اغلب موارد با مشکلاتی مواجه است که یکی از بزرگترین آنها مربوط به عدم پرداخت مهریه از سوی مرد به زن است. در چنین مواقعی هیچ راهی بهتر از پناه بردن به قانون نیست. بعد طی کردن مراحل اولیه و تشکیل پرونده در دادگاه خانواده می توان با کمک یک وکیل مهریه با تجربه موضوع را پیگیری کرد. وکیل متخصص و کاربلد می تواند از ضایع شدن حق و حقوق زن در چنین پرونده هایی جلوگیری کند.

مطالبه مهریه

اهمیت مراجعه به وکیل مهریه

وکیل مهریه خوب می تواند در تمام مراحل پرونده های مطالبه مهریه همراه موکل خود باشد. حضور یک وکیل کاربلد باعث می شود تا شما عزیران بتوانید خیلی سریع پرونده خود را پیگیری کنید. وکیل مهریه می تواند به شما در جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز برای حضور در دادگاه کمک کند. معمولا برخی از مردان ممکن است برای عدم پرداخت مهریه یک سری ترفندها را مورد استفاده قرار دهند. اگر فردی از قوانین موجود اطلاع کافی داشته باشد می تواند به راحتی همه ترفندها را خنثی کند. این موضوع باعث می شود تا زوجه بتواند به حق و حقوق خود برسد.

یکی از مهمترین ترفندهایی که ممکن است زوج به کار بگیرد تا مهریه را پرداخت نکند، عدم توانایی مالی با وجود داشتن توانایی می باشد. برای اثبات این موضوع هم گاهی اوقات کارهایی مثل انتقال سندها به نام افراد غیره هم انجام می شود.

وکیل مهریه با پیگیری های جدی و بررسی جوانب مختلف می تواند این کارها را به راحتی تشخیص داده و به صورت مستند مدارک را به دادگاه تحویل دهد. وکیل کاربلد می تواند همه اموال و دارایی مرد را به صورت جزء به جزء بررسی کند تا توانایی یا عدم توانایی وی به صورت کاملا واقعی مشخص شود. معمولا با توجه به اینکه پرداخت مهریه واجب است و به هیچ وجه نمی توان از پرداخت آن سر باز زد، در صورتی که توانایی مالی وجود نداشته باشد جریمه هایی مثل زندان در انتظار فرد می باشد.

مطالبه مهریه چه مراحلی دارد؟

مطالبه مهریه مراحل مختلفی دارد. هر کدام از مراحل مطالبه مهریه برای رسیدن به نتیجه دلخواه ضروری می باشند. در ابتدا فرد باید دادخواست خود را تنظیم کند. مراجعه به دفاتر قضایی و ثبت ثنا هم الزامی است. پس از تنظیم دادخواست باید آن را به دادگاه محل زندگی خود تحویل دهید. بعد از این مرحله باید منتظر بمانید تا دادگاه پرونده را بررسی کند. بررسی پرونده ممکن است چندین روز طول بکشد، بعد از بررسی شما و طرف مقابل برای ارائه توضیحات در دادگاه حاضر می شوید.

شاید این مرحله یکی از مهمترین مراحل هر پرونده می باشد. در این مرحله بیش از هر زمان دیگری به وکیل مهریه نیاز دارید. وکیل مهریه می تواند مدارک و مستنداتی که قبلا جمع کرده را به دادگاه تحویل دهد. این مدارک می توانند زمینه را برای موفقیت شما فراهم کنند. با استفاده از مدارک و مستندات وکیل مهریه می توانید مسیر موفقیت در پرونده را خیلی سریع تر و بدون دغدغه طی کنید.

دریافت مهریه

اقدامات لازم برای دریافت مهریه

یکی از اقدامات بسیار مهمی که وکیل مهریه می تواند برای رسیدن موکل خود به مهریه انجام دهد، توقیف اموال می باشد. همه دارایی و اموال زوج در این نوع پرونده ها مورد بررسی قرار می گیرند. بعد از مشخص شدن دارایی های فرد می توان از طریق دادگاه اقدام به توقیف اموال کرد. این کار باعث می شود که زوج نتواند هیچ گونه دخل و تصرفی در اموال خود داشته باشد. این توقیف تا زمانی که پرونده به نتیجه برسد ادامه خواهد داشت. در صورت نیاز دادگاه می تواند با فروش اموال مرد مهریه زن را تامین کند.

بدین ترتیب توقیف کردن اموال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. اموال منقول و غیر منقول قابلیت توقیف دارند. از جمله مواردی که قابلیت توقیف دارند می توان به زمین، آپارتمان، سپرده سرمایه گذاری، حقوق پرسنلی و… اشاره نمود. توجه داشته باشید که این موارد باید به صورت ثبتی به نام زوج باشند تا بتوان آنها را توقیف کرد.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم به مهمترین اقداماتی که وکیل مهریه در پرونده های مطالبه مهریه می تواند انجام دهد، بپردازیم. سعی کنید برای چنین پرونده هایی به مراکز معتبر و افراد با تجربه مراجعه کنید. افراد با تجربه می توانند شما را در رسیدن به نتیجه مورد نظر و حق قانونی خود کمک کنند. در صورتی که تمایل دارید بهترین وکیل مهریه را برای پرونده خود انتخاب نمایید، می توانید با شماره تماس های 09395997522 و 09120127682 ارتباط برقرار کنید. با مشاوره های تخصصی و اقدامات به موقع وکیل مهریه می توانید احتمال موفقیت خود را افزایش داده و سرعت رسیدن به نتیجه مطلوب را نیز افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button