مشاوره حقوقی انحصار وراثت؛ راهکاری برای حل اختلافات

مشاوره حقوقی انحصار وراثت؛ راهکاری برای حل اختلافات

مشاوره حقوقی انحصار وراثت

مشکلات حقوقی که ما آدم‌ها در طول زندگی با آنها درگیر هستیم بی‌شمارند و از دل هرکدام زا آنها صدها موضوعات ریز و درشت دیگر بیرون می‌آید. اما در این ‌میان مشاوره حقوقی انحصار وراثت چالش عظیمی است که تقریباً هر خانواده‌ای در برهه‌ای از زمان به آن نیاز پیدا می‌کند. تعداد اندکی از خانواده‌ها وجود دارند که به کمک ریش‌سفیدی فامیل یا گفتگو و توافق میان خودشان مسایل مرتبط با میراث را حل‌وفصل می کنند.

در شرایط حاضر با وجود پیچیدگی‌های قوانین حقوقی و قضایی واشکافی مسائل حقوقی مرتبط با انحصار وراثت دانش و آگاهی بالایی می طلبد. در صورتی‌ که افراد مواجه شده با این مسئله تنها به دانش شخصی اتکا کنند، احتمال رسیدن به حقوق واقعی شان تا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد. در مباحث حقوقی مربوط به انحصار وراثت علاوه ‌بر لزوم داشتن دانش حقوقی کامل، نحوه کاربرد این اطلاعات به تجربه زیادی نیاز دارد.

مشاوره حقوقی انحصار وراثت

انحصار وراثت چیست؟

مشاوره حقوقی انحصار وراثت فرآیندی است که به ‌دنبال از دنیا رفتن متوفی برای تعیین تکلیف دارایی ها در میان بازماندگان مطرح می شود. در صورتی ‌که افراد نفع برنده از ارث در مورد این مسئله با هم به توافق نرسند، مشکل پیچیده شده و گاهی باعث اختلاف و تنش بین اعضای خانواده می‌شود. در این مواقع لزوم همفکری با وکیل انحصار وراثت بیشتر می شود. وکیل کمک می‌کند روند پرونده سیر قانونی خود را طی کند و ارث به طور عادلانه بین افراد تقسیم شود. اگر بخواهیم موضوع انحصار وراثت را شفاف تر توصیف کنیم، باید بگوییم وراثت به ‌معنای انتقال اموال و دارایی‌های شخص فوت شده به بازماندگانش است. البته باید خاطرنشان کرد که همیشه این وراثت تنها شامل منافع مالی و اموال ماترک متوفی نیست، بلکه دیون و بی بدهی‌های شخصی او را نیز در بر می‌گیرد.

برای به جریان افتادن تقسیم اموال شخص مطرح متوفی، وراث باید گواهی انحصار وراثت دریافت کنند. پس از دریافت این گواهی افرادی که خواستار تقسیم اموال هستند، دادخواستی مبنی بر تقاضای تقسیم ترکه به دادگاه ارائه می کنند. در این مرحله در صورتی که بین وراث تعارضی نباشد، صورت جلسه ای آماده شده و به امضای طرفین در می آید و تقسیم دارایی ها روال طبیعی خود را بر اساس قوانین طی می کند. اما در صورتی که حتی یکی از وراث نارضایتی خود را اعلام کند، پای دادگاه برای رسیدگی به امور به میان می آید.

در این شرایط با اینکه وکیل گرفتن کاملاً اختیاری است، اما درصورتی‌که بازماندگان تمایل داشته باشند امور در مسیر قانون پیش برود و از اختلافات پیشگیری شود، برای مشاوره حقوقی انحصار وراثت اقدام می‌کنند. وکیل انحصار وراثت با اطلاع کامل از قوانین پرونده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین نحو پیش می‌برد.

“در صورت نیاز به درخواست وکالت و یا مشاوره حقوقی حضوری، می توانید جهت رزرو وقت مشاوره با وکیل، با شماره های 09120127682  و 09163770399  تماس بگیرید.”

نقش وکیل ارث و میراث

مسائل ارث و میراثی یکی از پر مشاجره ترین جریانات حقوقی در ایران است که خواه‌ناخواه خیلی از خانواده‌ها را درگیر می‌کند. حال اگر اعضای خانواده نتوانند درمورد تقسیم ارث به توافق برسند، گاهی تفکیک اموال تا سالیان سال به تعویق می‌افتد.

به‌ همین دلیل مشاوره با وکیل ارث و میراث باتجربه و متخصص در این امور می‌تواند به سریع‌تر انجام شدن امور تقسیم اموال و پیشگیری از مشکلات آینده کمک کند. مهمتر اینکه از خطاهای احتمالی کاسته شده و افراد به حقوق قانونی شان می رسند.. حال برای این‌که دید شفاف‌تری به موضوع انحصار وراثت و جوانب آن پیدا کنید جزئیات آن را بررسی می‌کنیم. در قضیه ارث‌ومیراث ارکان پایه‌ای مطرح است که شامل وارث، ترکه و مورث است. بیایید در مورد هر کدام از این مفاهیم تأملی داشته‌ باشیم تا مسئله کمی روشن‌تر شود.

مشاوره حقوقی انحصار وراثت

مورث به چه کسی گفته می‌شود؟

کسی که در اثر هر اتفاقی از دنیا می‌رود و تمام اموال و دارایی‌هایش برای بازماندگان باقی می ماند مورث است. حال به تمامی اموال و دارایی های برجا مانده از این شخصی از دنیا رفته ترکه یا در اصطلاح میراث گفته می‌شود. وارث هم همان‌طور که از لفظش برمی‌آید به فرد یا افرادی گفته می‌شود که از دارایی‌های مورث چیزی به آن‌ها برسد. حتما شما هم در میان خانواده و نزدیکانتان به‌نحوی با این مسئله مواجه شده‌اید. یکی از اولین و بزرگ‌ترین دغدغه‌ها بعد از فوت یک شخص رسیدگی به اموال و دارایی‌های هایش است. مسلماً می‌دانید که اولین اقدام نزدیکان این است که به‌دنبال وصیت‌نامه ای می‌گردند که مشخص کند تکلیف این داراییها چیست و به چه کسانی می‌رسد؟

معمولاً در ایران بعد از فوت یک شخص، بازماندگان به دلیل عدم آگاهی از قوانین حقوقی دچار مشکلات پیچیده‌ای می‌شوند. آنها نمی‌دانند قرار است اموال بین چه کسانی تقسیم شود؟ و هر کدام دقیقا چقدر از این دارایی ها ارث می برند؟ در نهایت برای رسیدن به سهم شان چه اقداماتی باید انجام دهند؟ گاهی افراد حتی نمی‌دانند جزء وراث محسوب می‌شوند یا خیر؟ از سوی دیگر فرایند تقسیم ارث یا همان ترکه ابهامات و پیچیدگی‌های زیادی در ذهنشان ایجاد می‌کند. دقیقاً در همین دوران اهمیت وکیل ارث‌ومیراث پررنگ‌تر می‌شود.

وکیل در امور میراثی چه کمکی می کند؟

وکیل ارث و میراث فردی آگاه و مسلط به دانش حقوقی است که می‌تواند با ارائه مشاوره حقوقی و شفاف‌سازی قضیه به افراد کمک کند که سهم‌الارث شان را بدون تنش و اختلاف دریافت کنند. وراث هنگامی‌که با وکیل در ارتباط هستند پاسخ تمام ابهامات ذهنی‌شان را میگیرند. از سوی دیگر وکیل گذر از مسیر پرپیچ‌وخم تقسیم ارث را برایشان تسهیل می‌کند. ضمن این‌که نیازی به حضور بازماندگان در دادگاه نیست و امور اداری توسط وکیل پیگیری می‌شود.

وکیل در امور میراثی چه کمکی می کند؟

لزوم مشاوره حقوقی انحصار وراثت از وکیل خوب

حال که تا حدی با مسئله مشاوره حقوقی برای انحصار وراثت و اهمیت حل و فصل حاشیه های درگیر کننده اختلافات میراثی آشنا شدید، باید بدانیم ویژگی‌های وکیلی که برای واگذاری امور میراثی انتخاب می‌کنیم چه باید باشد؟ پرونده‌های مرتبط با مسائل میراثی با سایر پرونده‌های حقوقی و کیفری تفاوت دارد. شخصی که به ‌عنوان وکیل در کنار شما قرار می‌گیرد، در زمینه دانش حقوقی و قضایی اشراف کامل دارد. چنین شخصی باید فارغ از سودجویی‌های مالی تمام تمرکزش را روی مصلحت موکل یا موکلانش و مشخص شدن حقوق قانونی شان قرار دهد.

در شرایطی که روال پرونده بدون حضور وکیل پیگیری شود، گاهی سرنوشت دعوی به ضرر موکل ختم خواهد شد. وکیل باتجربه و آگاه به امور انحصار وراثت از تمام ریزه‌کاری‌های ماجرا باخبر است. به همین دلیل از مسیرهایی اقدام می‌کند که کوچک‌ترین حقی از سهم‌الارث موکلش پایمال نشود. وکیل امور میراثی باید فردی صادق و با وجدان باشد و بدون ادعاها و وعده‌های دروغین وظایف اصلی‌اش را برای موفقیت پرونده انجام دهد.

در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین مطالب در زمینه انحصار وراثت اشاره کنیم. در صورتی که باز هم در مورد موضوعاتی برای شما، سؤالی باقی مانده است و یا نیاز به وکیل انحصار وراثت دارید، می توانید جهت رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button