وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

این روزها واژه طلاق آن ‌هم به شکل توافقی برای گوشمان کاملاً آشناست. اما ممکن است در مورد جزئیات و چگونگی آن اطلاع زیادی نداشته باشیم. تا حدودی می‌دانیم که در این شکل از طلاق طرفین سعی دارند به شکل کاملاً مصالحه‌آمیز و با رضایت از هم جدا شوند. با اینکه این نوع از طلاق در قوانین قضایی اسلامی ثبت‌ شده اما گذر از چارچوب‌های سخت و پیچیده حقوقی و جزایی گاهی کار را برای زوجین دشوار می‌کند. به ‌همین دلیل نیاز دارند با همراهی شخصی کاملاً آگاه و مسلط به قوانین طلاق و امور خانواده که همان وکیل طلاق توافقی است به هدفشان برسند. معمولاً مهم‌ترین چالش در طلاق‌های توافقی نحوه دریافت مهریه است. مهریه از جمله مسائلی است که توافق در مورد آن کشمکش‌های زیادی به‌ همراه دارد.

تردیدی نیست که طلاق با هر سبک و سیاقی که انجام‌ شود پدیده‌ای نامطلوب با عواقب پیش‌بینی ‌نشده است. اما درصورتی‌که زوجین پیش‌ از طلاق در مورد وابستگی‌های مالی و امور عاطفی زندگی مشترک مانند حضانت فرزندان به‌ طور منطقی و شفاف با هم به توافق برسند، آسیب‌های کمتری در پی خواهد داشت و این پدیده برای همه اعضای خانواده قابل پذیرش‌تر خواهد شد.

وکیل طلاق توافقی

نقش وکیل طلاق توافقی

هنگامی‌که زوجین در مورد امور کلی جدایی توافق می‌کنند، برای پیگیری قانونی و رسیدن به هدفشان در مدت کوتاه‌تر به سراغ وکیل طلاق می روند. این شخص تسلط کاملی بر قوانین دارد و با تجربیات سابق خود در مورد پرونده‌های خانواده بهترین راهکارهای حل‌وفصل امور مشترک را ارائه داده و رسیدن به نتیجه نهایی را تسهیل می‌کند.

مهریه در طلاق توافقی

شاید از دید بعضی‌ها وقتی زوجین برای طلاق توافقی اقدام می‌کنند، به این معناست که زوجه مهریه‌اش را بخشیده است. اما این باور کاملا اشتباه است. در واقع تنها تفاوت طلاق توافقی با سایر طلاق‌ها این است که طرفین سعی می‌کنند در مورد پاره‌ای موارد مالی و وابستگی‌های عاطفی مذاکراتی انجام بدهند. یعنی خودشان در خصوص حقوق مشترک شان در این قضیه به توافقات نسبی برسند. در این نوع از طلاق هم مانند راهکارهای دیگر ممکن است تمام مهریه یا بخشی از آن بخشیده شود. یا این‌که قسمتی از آن به ‌صورت نقدی پرداخت ‌شده و مابقی در قالب چک یا سفته اقساطی شود. بنابراین در این مورد همانند سایر مسائل دیگر زوجین به ‌صورت توافقی تصمیم‌گیری می‌کنند که بستگی به شرایط آن‌ها دارد.

به‌ هر حال حضور وکیل طلاق توافقی در این شرایط می‌تواند به زوجین برای تصمیم‌گیری بهتر و پیدا کردن راهکارهای موثر برای حفظ حقوق شان کمک کند.

مهریه در طلاق توافقی

تصمیم‌گیری برای طلاق توافقی

هنگامی که زوجینی که در عقد دائم ( نه نکاح موقت) به سر می‌برند به دلیل بروز پاره‌ای مشکلات در روابط زناشویی تصمیم بگیرند با تفاهم از هم جدا شوند، بحث طلاق توافقی مطرح میشود. درست از همین زمان طرفین باید در مورد مسائل گوناگونی مانند حضانت فرزندان، مهریه، جهیزیه و اجرت‌المثل، نفقه و چگونگی ملاقات فرزندان مذاکراتی انجام دهند. زن و شوهری که در خصوص چگونگی جدایی به توافق رسیده‌اند، نیازی به دریافت گواهی عدم امکان سازش از دادگاه برای ارائه به دفترخانه ازدواج و طلاق نخواهند داشت.

وکیل طلاق توافقی چه می‌کند؟

همان‌طور که در سایر فرآیندهای حقوقی وکیل با اطلاع از قوانین قضایی مسیرهای راه‌گشایی پیدا می‌کند، در پروسه طلاق نیز در تمام مراحل حقوقی مسئولیت دفاع از حقوق خواهان یا خوانده را به‌عهده می‌گیرد. وکیل طلاق توافقی علاوه بر مثمر ثمر بودن در روند طبیعی امور قضایی، در شرایطی خاص نقش تسهیل‌کننده دارد. موقعیتی که اشخاص تمایلی برای حضور یافتن در جلسات علنی دادگاه و حتی شرکت در جلسات مشاوره را ندارند. در چنین شرایطی وکیل طلاق توافقی با وکالت طرفین روند امور اداری دادگاه را پیگیری می‌کند. ضمنا با پیگیری وکیل مدت ‌زمان صدور گواهی دادگاه برای ارائه به دفترخانه خیلی کوتاه‌تر خواهد شد.

وکیل طلاق توافقی یکی از وکلای پایه یک دادگستری با تخصص حوزه خانواده و طلاق است. از این‌رو بنا به تجربه کاری که در این زمینه دارد، بهترین راهکارها را برای رسیدن به نتیجه نهایی انتخاب می‌کند. به ‌بیان‌دیگر وکیل به نمایندگی از موکل خود می‌تواند در هر محکمه قضایی شرکت کرده و از حقوق موکلش دفاع کند. با این توصیف وکیل در حیطه اختیاراتش می‌تواند در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر، فراخوان‌های دیوان‌عالی کشور و دادگاه خانواده حضور پیدا کند. نتیجتاً وکیل بنا به درخواست موکل خود در دادگاه خانواده یکی از انواع طلاق را درخواست داده و پس ‌از دریافت حکم نهایی برای اجراء به یکی از دفاتر رسمی ثبت طلاق مراجعه می‌کند. پس حضور موکل در هیچ ‌یک از جلسات قضایی دادگاه لزومی نخواهد داشت.

وکیل طلاق توافقی چه می‌کند؟

اهمیت وجود وکیل طلاق توافقی

در روند طلاق توافقی موکل می‌تواند بنا به تمایل خود اختیارات بیشتری به وکیل بدهند. مثلا امور مهریه و سایر شرایط مالی را به او بسپارد. یکی از وظایف اصلی وکیل طلاق اقدامات لازم برای دریافت گواهی از دادگاه است. بنابراین برای دریافت این پیش‌شرط طلاق وکیل باید با همراهی موکل زن یا مرد به دادگاه مراجعه کند. در این مرحله وکیل زوجین را به طلاق توافقی دعوت می‌کند. در صورتی‌که این شرایط میسر نشود، زوجین را برای دریافت گواهی عدم امکان سازش در دادگاه همراهی می‌کند.

یک باور غلط در میان عموم مردم رایج است که با جدایی زن و مرد همه مشکلات تمام میشود. درحالی‌که در صورت مشخص نشدن امور مالی و عاطفی مشترک و عدم توافق طرفین عواقب زیادی برای آن‌ها به‌ همراه خواهد داشت. در ضمن طلاق پس از مدتی زندگی مشترک، علاوه‌ بر تعیین تکلیف فرزندان و اشتراکات مالی، حقوق مختلفی برای طرفین به همراه دارد. به ‌عنوان نمونه زن می‌تواند بعد از طلاق از منافعی برخوردار شود که ممکن است در صورت ناآگاهی برای پیگیری آن‌ها مراجعه نکند.

در این شرایط اهمیت ویژه وکیل طلاق توافقی بارزتر شده و این شخص با تسلط کامل به حقوق قضایی می‌تواند از منافع و حقوق زن مانند نفقه و اجرت‌المثل دوران زوجیت، مهریه و سایر حقوق طبیعی او به بهترین نحو دفاع کند. در این ‌صورت تنها بار شکست عاطفی‌اش را به دوش می‌کشد و خسارات مالی او را در تنگنا قرار نمی‌دهد. با وجود این‌که طلاق نمونه‌ای از دعاوی حقوقی است که در آن الزامی برای گرفتن وکیل طلاق برای ارائه درخواست وجود ندارد، با این‌ حال هنگامی‌که از مزایای بی‌شمار وکیل طلاق توافقی آگاهی کامل پیدا کنید، خواهید دانست که پیچیدگی‌های قوانین و شرایط عصر حاضر ایجاب می‌کند برای رسیدن به تمام حقوق قانونی تان در جریان پرونده از وکیل متبحر کمک بگیرید. حضور وکیل پایه یک دادگستری حتی می‌تواند روال پرونده را به نفع شما به‌ پیش ببرد.

درخواست مشاوره حقوقی و یا اخذ وکیل:
09163770399
09160151419
آدرس دفتر:اهواز، خیابان سی متری، روبروی سقاخانه، طبقه بالای مبل قادریان، واحد یک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button