۸ ویژگی وکیل خوب

۱. وکیل خوب باید به روز باشد

با توجه به تغییراتی که در قوانین و مقررات اتفاق می افتد لازم و ضروری است یک وکیل خوب خود را با قوانین و مقررات جدید update نگه دارد. و صرفاً به دانش چند سال قبل خود اکتفا نکند.

 

۲. وکیل خوب باید امین و امانت دار باشد

وکیل خوب باید محرم اسرار موکلش باشد و هرگز اطلاعات و اتفاقات موکل خود را حتی بعد از اتمام پرونده پیش هیچ فردی افشا نکند.

 

۳. پرهیز از گفتن توانایی های غیر قانونی و کذب و بلوف زدن

وکیل خوب هرگز موکل را الکی امیدوار نمی سازد بلکه با توضیحاتی جامع و کامل مسیر درست قانونی و نحوه سپری شدن مراحل رسیدگی پرونده را برای موکل شفاف سازی می کند و هرگز با بیان موضوعاتی چون من اطمینان صد در صد می دهم سعی در فریب و صرفاً گرفتن حق الوکاله را ندارد .

 

4. یک وکیل خوب بهترین و کم هزینه ترین و سریعترین راه حل را پیشنهاد میکند

یک وکیل خوب پس از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده و صحبت های لازم با موکل برای حل مشکل پیش آمده باید چندین راه حل قانونی را روی میز داشته باشد. همچنین علاوه بر مراجع قضایی ابتدا باید سعی کند موضوع پیش آمده را با مذاکره و لاوی گری به نتیجه برساند.

 

اگر به ناچار پروسه قضایی را انتخاب کرد نتایج حاصل از طرح دعوا را برای موکل تشریح خواهد کرد.

 

5. استفاده از تجربه ی دیگران و کمک به قاضی جهت روشن شدن ابهامات پرونده

یک وکیل خوب علاوه بر علم و دانش خود، از تجارب دیگران را نیز جهت حل موضوع کمک میگیرد و برای کشف حقیقت تمامی همکاری های لازم را با قاضی انجام میدهد و نباید هرگز از آن سوء استفاده کند که این خلاف شان وکالت و وکیل خوب است.

 

6. برخورد محترمانه با قاضی موکل طرف مقابل

وکیل خوب علاوه بر اینکه باید همه جوانب را رعایت کند نهایت احترام به موکل و قاضی و طرف مقابل را نیز باید داشته باشد.

 

7. وکیل خوب دارای یک یا چند تخصص است (تخصص گرایی)

با توجه به این که حوزه حقوق مانند بیشتر حوزه ها چون پزشکی و… پیچیدگی و سختی موضوعی خاص خود را دارد، پس وکلایی که به صورت تخصصی صرفا در یک یا چند موضوع دعاوی مشغول مشاوره و وکالت هستند از تجربه و تخصص بالایی نسبت به وکلایی که در همه حوزه فعالیت می کنند برخوردارند.

8. وکیل خوب باید قلمی سنگین و روابط عمومی و فن بیان قوی داشته باشد

نظر به محدودیت زمان دفاع در جلسات رسیدگی وکیل خوب باید برای دفاع بیان شیوا و رسایی داشته باشد .و با بیان سنجیده و نافذ بتواند که در یک یا چند جمله دفاع خود را تحریر یا بیان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button