بهترین وکیل را چگونه بشناسیم؟

بهترین وکیل را چگونه بشناسیم؟

بهترین وکیل

وکیل نماینده ای آگاه به امور حقوقی است که به واسطه وکالت‌نامه دادگستری، وکالت اسناد رسمی یا حتی به‌موجب سفارش شفاهی از وکالت اسناد رسمی یا حتی به‌موجب سفارش شفاهی از سمت فرد دیگری مسئولیت‌های تعریف‌شده‌ای را برعهده می‌گیرد. بهترین وکیل کسی است که در حیطه اختیارات مشخص‌شده‌اش به نمایندگی از موکل خود مناسب ترین اقدامات حقوقی را برای رفع مشکل پرونده به کار می گیرد.

با توجه به این‌که مسائل روز اجتماعی، خانوادگی و قوانین قضایی مرتبط با آن روزبه‌روز پیچیدگی‌هایی پیدا می‌کند، مردم در رابطه با مسائل حقوقی به تنهایی دچار سردرگمی می‌شوند. در این شرایط همراهی وکیل خبره و باتجربه در پرونده‌هایی با موضوعات مختلف نتیجه مطلوب به همراه خواهد داشت. در این ‌میان بعضی وکلای سودجو با پیشنهادات مالی غیرمنصفانه برای پذیرش پرونده‌های معمول، وعده‌های غیرمتعارف می‌دهند.

بهترین وکیل

انتخاب بهترین وکلا

انتخاب بهترین وکیل به‌موجب واگذاری وکالت به وکیل پایه یک دادگستری در طی قراردادی به نام وکالت‌نامه انجام می‌شود. با انعقاد این قرارداد وکیل در قبال موکلش تعهدات و مسئولیت‌هایی را برعهده می‌گیرد. انتخاب وکیل باتجربه بیشترین تاثیر را در به جریان افتادن مسیر پرونده و سیر قانونی آن به نفع موکل دارد. وکیل حرفه ای با تسلط به مسائل حقوقی بهترین راهکار را برای موفقیت پرونده انتخاب می کند.

شیوه‌های تشخیص وکیل خوب

* پیش ‌از هر چیز در مورد شهرت وکیل و اطلاعات حقوقی اش و همچنین میزان تجربه، اخلاق و هزینه‌های درخواستی برای قبول پرونده‌ تحقیق کنید. گاهی انتخاب وکیل باوجدان و زبده می‌تواند در ارتفاقات مسیر زندگی‌تان تاثیر گذار باشد.

* اتکا به برنامه‌های تبلیغاتی در رسانه‌ها و ادعای وکیل در مورد امور کاری‌اش و توانمندی‌هایی که دارد، نمی‌تواند به تنهایی معیار مناسبی باشد. شناسایی وکیل شایسته و موجه را از طریق کانون وکلا یا پرس‌وجو از افراد آگاه در این زمینه پیگیری کنید.

* روی این مسئله که یک وکیل مسن باتجربه است پافشاری نکنید. سن فرد ملاک درستی برای انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری نیست. گاهی مواقع وکیل جوان و تحصیل‌کرده با اطلاعات به‌روز و جسارت روحی می‌تواند خیلی بهتر از وکیل سال‌خورده و به‌ظاهر باتجربه مسیر پرونده را به نفع شما پیش ببرد. با این اوصاف زن یا مرد بودن و جوان و مسن بودن ملاک بدترین یا بهترین وکیل بودن نیست.

* شخصی که به‌عنوان وکیل فعالیت می‌کند علاوه ‌بر دریافت مدرک کارشناسی حقوق به‌ عنوان مدرک حداقلی، باید مراحل دیگری مانند موفقیت در آزمون وکالت و دریافت تأییدیه‌های لازم برای گرفتن مجوز را گذرانده باشد.

* با اینکه قبول پرونده‌های حقوقی و کیفری هزینه‌بر است، اما وکیل نباید مبالغ غیرواقعی پیشنهاد دهد. برآورد هزینه‌ها باید بر مبنای تعرفه های مشخص کانون وکلا و به‌طور شفاف براساس حقوق منصفانه وکیل مشخص شود.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری

شخصیت اجتماعی وکیل

شاید کمتر به این ‌مورد توجه کرده باشید. اما وکیل خوب پیش ‌از تجربه و آگاهی کامل به قوانین حقوقی باید شخصیت و منش والایی داشته باشد. خیلی مهم است که وکیل شما شخص دلسوز و با وجدانی بوده و فارغ از مسائل مالی با انگیزه به دنبال شیوه های راهگشایی برای پیگیری پرونده باشد. وکیل خوب شخص مورد اعتمادی است که کاملاً با او راحت باشید و بتوانید تمام مشکلات را با تمام جزئیات بدون ترس از برملا شدن اسرارتان برایش بازگو کنید.

در پروسه انتخاب وکیل برتر باید مدارک حقوقی شخص موردنظر از طریق کانون وکلا یا یکی از سازمان‌های قضائی و حقوقی اعتبارسنجی شود. باید اطمینان حاصل کنید که وکیل حق وکالت دارد و فاقد سابقه کیفری است. پس ‌از تکمیل مراحل ارزیابی و اطمینان پیدا کردن از صحت ادعاهای وکیل می‌توانید با خیال راحت پرونده حقوقی تان را به او بسپارید.

بهترین وکیل حقوقی

برای رسیدن به‌حقوق قانونی و موفقیت در پرونده‌های حقوقی و کیفری همراهی وکیل خوب و کارآزموده از هر عامل دیگری مهم‌تر است. وکیل حرفه‌ای و مسلط به قوانین قضایی و حقوقی با تخصص خود می‌تواند تمام جوانب پرونده را مدنظر گرفته و بهترین راهکار را برای حصول نتیجه مطلوب بکار گیرد. پس این‌که هر وکیلی را برای پیگیری امورتان به کار بگیرید به‌تنهایی کمک‌کننده نیست.

وکیل در قبال موکلش احساس مسئولیت کامل داشته و با دانش و تخصص و توانمندی‌ صراحت و فن بیان در متقاعدسازی دادگاه، تمام قابلیت‌هایش را برای به نتیجه رساندن پرونده بکار می گیرد.

مسئولیت های وکیل خوب

اولین کاری که وکیل انجام میدهد این است که جوانب پرونده را به‌دقت مطالعه کرده و در مورد جزئیات با اشخاص مرتبط با شواهد پرونده صحبت کند. دفاع همه‌جانبه و برحق موکل اساسی‌ترین وظیفه وکیل خوب و حرفه‌ای است. وکیل با توجه به دلایل و شواهدی که به عنوان دستاویزهای حقوقی در اختیار دارد، تمام اهتمامش را برای احیای حقوق موکلش به کار می‌گیرد.

کوچک‌ترین اهمال‌کاری هایی از سمت وکیل می‌تواند منجر به وقوع خسارت‌های جانی و مالی برای موکل شود. مسئولیت هر گونه عواقب ناشی از سهل‌انگاری در پرونده برعهده وکیل خواهد بود. اطلاع‌رسانی دقیق از روند پیشبرد پرونده در جهت مصلحت موکل و آگاه‌سازی او از جوانب و احتمالات از وظایف وکیل است.

وکیل خوب

وکیل خوب و متبحر باید در کنار توانمندی‌های حقوقی اش، توانایی مدیریت بحران و کاهش تنش و اضطراب وارده به خانواده موکلش را داشته باشد. معمولاً در پرونده‌های حقوقی یکی از دغدغه‌های اصلی حفظ آبروی خانواده و رهایی از تنش‌های ناشی از کشمکش در پرونده است. در جریان پرونده‌های مالی و حقوقی وکیل موظف است علاوه‌ بر تلاش برای حفظ حقوق موکل، شرایط را برای برقراری صلح بین طرفین دعوا فراهم آورد.

در مورد پرونده‌های کیفری تخصص وکیل بیش ‌از هر موقعیت دیگر برای رایزنی راه‌حل‌های جدید اهمیت پیدا می‌کند. حساسیت ویژه این نوع پرونده ها دانش و تخصص بالای وکیل برای دفاع از تمام حقوق موکل را می‌طلبد. بهره‌مندی از تجربه وکیل برتر کمک می‌کند کوچک‌ترین ضرری حقوق موکل را تهدید نکند.

خصوصیات شاخص بهترین وکیل

*شخصی مسئول، قابل‌اعتماد، با صداقت، منظم، دلسوز، شجاع، منطقی و پاسخ‌گو باشد

*اعتمادبه‌نفس بالایی داشته و شرافتمندانه و بدون پایمال کردن حقوق دیگران از حقوق موکلش دفاع کند

*امانت داری در اسناد و اسرار زندگی موکلش را در نظر بگیرد

*خودداری از ادعاها و وعده های دروغین و وارد شدن به مسیرهای بیراهه

*واشکافی و ساده سازی مسائل پرونده برای موکل در جهت پیدا کردن راهکار مناسب

*دفاع تمام قد از حقوق قانونی موکل در مقابل دادگاه و طرفین دعوی

۰۹۱۲۰۱۲۷۶۸۲

۰۹۱۶۳۷۷۰۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button