مشاوره حقوقی رابطه نامشروع چه تاثیری بر روند پرونده دارد؟

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع چه تاثیری بر روند پرونده دارد؟

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

با توجه به وضعیت کنونی جامعه، حضور در جلسات مشاوره حقوقی رابطه نامشروع، بسیار پر اهمیت و الزامی است!

در بسیاری از موارد، اغلب افراد (به خصوص دختران جوان) به دلیل عدم برخورداری از دانش و آگاهی کافی نسبت به قوانین و جرائم روابط نامشروع، از بیان جرم و حضور در جلسات مشاوره حقوقی خودداری می کنند. پیامد این نوع رفتار، تکرار جرم های بیشتر توسط مجرم و عدم احقاق حق قانونی متهمین (خواه بانوان یا مردان) خواهد شد!

مباحثی که در جلسات مشاوره حقوقی روابط نامشروع، از سوی وکیل مجرب و کاربلد عنوان می شوند؛ باعث افزایش آگاهی مجرمین و متهمین، نسبت به جرم صورت گرفته خواهد شد. از سوی دیگر، افراد (متهم/مجرم) نسبت به رسیدگی و اجرای هر مرحله از پرونده، تصمیم گیری های دقیق و آگاهانه خواهند داشت.

پیرو اهمیت موضوع روابط نامشروع و افزایش فزایندۀ پرونده های کیفری در این حوزه، قصد داریم در ادامۀ این مقاله، برخی از مطالب و مباحث مهم در خصوص روابط غیرقانونی یا نامشروع را عنوان کنیم. از همین رو، پیشنهاد می کنیم تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

در جلسه مشاوره حقوقی رابطه نامشروع، چه تعریفی از روابط نامشروع ارائه می دهند؟

در تعریف عموم مردم، به رابطه‌ای که افراد ( زن-زن/ مرد-مرد/ مرد-زن) بدون ایجاد علقه زوجیت، خارج از قوانین فقهی، عرفی و ارزش های جامعه، شکل می دهند؛ رابطه نامشروع گفته می شود.

تعریف جامع و کلی که در قانون مجازات اسلامی برای عبارت رابطه نامشروع عنوان شده است، بدین نحو است.

به هر نوع رابطه غیر قانونی که میان افراد (دو یا چند نفر) بدون وجود علقۀ زوجیت شکل می گیرد؛ و به زنا یا رابطه کامل جنسی ختم نمی شود؛ رابطه نامشروع گفته می شود. بغل کردن، بوسیدن، مکالمات خارج از قاعده و عرف، تنها موارد اندکی از انواع روابط نامشروع معرفی شده اند. بنابراین، تا زمانی که زنا یا تجاوز جنسی میان افراد شکل نگرفته است، آنها روابط نامشروع یا غیر قانونی داشته اند.

اهمیت مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

در جلساتی که با موضوع مشاوره حقوقی در مورد روابط نامشروع، از سوی وکلا برگزار می شود. جزئیات و مباحث بیشتری عنوان خواهد. همچنین پرسش های فراوانی پیرامون جرم صورت گرفته، از افراد (مجرم/متهم)پرسیده می شود.

برای دریافت مشاوره حضوری و تلفنی در این خصوص، پیشنهاد می کنیم به وب سایت (www.bartarlawyers.com) مراجعه کنید. مطمئن باشید! اطلاعات جامع و کاملی در خصوص رابطه نامشروع و مجازات قانونی آن ارائه خواهد شد.

شناخت انواع رابطه نامشروع و بررسی مجازات آنها

در حالت کلی روابطه نامشروع به دو نوع زیر دسته بندی می شوند.

روابط نامشروع دون زِنا

رابطه نامشروع دون زنا، مطابق با ماده (637) قانون مجازات اسلامی، به رابطه ای گفته می شود که؛ ارتباط و تماس فیزیکی به رابطۀ جنسی (مواقعه) منجر نشود.

انواع روابط نامشروع مُنجر به زِنا

به روابط نامشروعی که میان افراد نامحرم، صورت گرفته و به زنا ختم می شود؛ روابط نامشروع منجر به زنا می گویند. این نوع روابط در قانون مجازات اسلامی، انواع مختلفی داشته و به چند دسته نیز تقسیم می شوند.

تجاوز به عنف

در صورتی که فرد (زن/مرد) بدون رضایت طرف مقابل با او رابطۀ جنسی داشته باشد؛ در این صورت تجاوز به عنف صورت گرفته است. از سوی دیگر، اگر در این نوع رابطۀ نامشروع، تجاوز به دختر باکره صورت گیرد. مجازات مجرم علاوه بر پرداخت نمودن مهرالمثل (ارش البکاره)، اعدام خواهد بود.

مجازاتی که برای این عمل در قانون مجازات اسلامی برای مجرم در نظر گرفته شده است، در نهایت اعدام خواهد بود.

شرایط مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

زنای مُحصنه

یکی دیگر از انواع روابط نامشروع منجر به زنا، زنای محصنه می باشد. در صورتی که افراد (زن/ مرد) متاهل باشند یا شرایط برقراری ارتباط جنسی با همسر خود را داشته باشند؛ چنانچه مرتکب عمل زنا با فرد دیگر شوند. زنای محصنه گفته می شود.

مجازات زنانی که مرتکب عمل زنای محصنه می شوند؛ سنگسار و 100 ضربه شلاق است.

مجازات برای مردانی که مرتکب این عمل شده اند، برابر است با تبعید شدن از موقعیت مسکونی خود به مدت یکسال، تراشیدن سر و همچنین 100 ضربه

زنای غیر مُحصنه

مرد یا زن متاهلی که شرایط برقراری ارتباط جنسی با همسر خود را ندارد یا همسر ندارند! چنانچه در روابط نامشروع آنها عمل زنا صورت گیرد، به این نوع زنا، زنای غیرمحصنه گفته می شود.

مجازات برای افراد (زن/ مرد) که مرتکب زنای غیرمحصنه شده اند، 100 ضربه شلاق برای اولین مرتبه و در چهارمین مرتبه، مجازات آنها اعدام خواهد بود.

در جلسات مشاوره روابط نامشروع، ابعاد و جزئیات بیشتری از این نوع جرائم و مجازات آنها بررسی خواهند شد. برای آنکه رسیدگی به پرونده های جرائم کیفری، روند قانونی و اصولی داشته باشند، نیاز به حضور و مشاورۀ وکیل متخصص و مجرب در این حوزه خواهید داشت. با برقراری تماس تلفنی از طریق خطوط تلفن (۰۹۱۲۰۱۲۷۶۸۲ و ۰۹۱۶۳۷۷۰۳۹۹) می توانید، اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت کنید.

چگونه می توان روابط نامشروع را اثبات کرد؟

در اثبات روابط نامشروع و غیر قانونی نیز مانند سایر جرائم، باید ادلۀ محکم و اسناد معتبر در اختیار داشته باشید. قضات بر اساس مدارک و همچنین دلایل ارائه شده از سوی مجرم یا متهم، به بررسی پرونده پرداخته و در نهایت حکم قانونی را صادر می کند.

چگونه می توان روابط نامشروع را اثبات کرد؟

بررسی زوایای مختلف در جلسات مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

روش های مختلفی جهت اثبات روابط نامشروع وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• شهادت دادن دو مرد

• اقرار متهم به جرم صورت گرفته، تنها برای یک مرتبه

• وجود امارات و قرائن همراه با علم قاضی

نکته: بر اساس ماده (211) قانون مجازات اسلامی، منظور از (علم قاضی) این است که: قاضی پرونده (رابطه نامشروع) بر اساس اماره ها و قرائن موجود، نسبت به جرم صورت گرفته، اطمینان کامل یافته است. در نتیجه، حکم قانونی و محکومیت طرفین (متهم و مجرم)، از سوی قاضی پرونده صادر خواهد شد.
در مشاوره حقوقی روابط نامشروع، علاوه بر اینکه، انواع راه های اثبات جرم رابطۀ نامشروع عنوان می شود؛ نحوۀ ارائه مدارک بررسی خواهد شد. در جلسه دادگاه می توانید، مدارک و اسنادی از قبیل:

1) فیلم دوربین مداربسته، پرینت تماس های تلفنی و مکالمات، عکس و فایل صوتی ضبط شده

2) استشهادیه

3) شهادت و حضور شهود در جلسه دادگاه بر اساس صلاحدید قضات

۰۹۱۲۰۱۲۷۶۸۲ 

۰۹۱۶۳۷۷۰۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button