اهمیت وجود وکیل فوتبال در مسائل فوتبال

اهمیت وجود وکیل فوتبال در مسائل فوتبال

اهمیت وجود وکیل فوتبال

همکاری با یک وکیل فوتبال به منظور حل بسیاری از مسائل حقوقی، اهمیت زیادی برای بازیکنان فوتبال دارد. همانطور که مطلع هستید فوتبال یکی از ورزش هایی است که، در مقایسه با سایر ورزشها طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان جذب کرده است. به دلیل محبوبیت این رشته ورزشی، بیشتر افراد پیگیر مسائل موجود در فوتبال هستند. بازیکنان فوتبال نیز به دلیل درگیر نشدن با حواشی فوتبال، مایل به همکاری با وکیل فوتبال هستند. وکیلی که، بتواند در تمام کارهای حقوقی مربوط به این رشته ورزشی آنها را همراهی کند. البته لازم به ذکر است که وکیل فوتبال فقط مختص بازیکن فوتبال نیست. در واقع باشگاه های فوتبال نیز به منظور حل مسائل حقوقی مربوط به باشگاه و بازیکنان آن، به کمک یک وکیل فوتبال نیاز دارند.

وکیلی که قصد فعالیت در حوزه فوتبال را دارد، باید به قوانین این رشته ورزشی تسلط کامل و همچنین، دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه فوتبال باشد. البته فقط داشتن مدرک تحصیلی، تضمین کننده کیفیت کار و حرفه ای بودن وکیل در فوتبال نیست. یک وکیل ورزشی باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند به طور کامل تمام مسائل حقوقی یک بازیکن یا باشگاه فوتبال را حل کند. در ادامه این مطلب به معرفی کامل ویژگیهای یک وکیل فوتبال متخصص و نقش او در فوتبال خواهیم پرداخت.

اهمیت وجود وکیل فوتبال در مسائل فوتبال

ویژگیهای یک وکیل متخصص در حوزه فوتبال

وکلای زیادی هستند که در زمینه فوتبال فعالیت می کنند اما، همانطور که اشاره شد صرف فعالیت در حوزه فوتبال نشان دهنده یک وکیل موفق در این حوزه نیست. وکیل ورزشی نیز مانند دیگر وکلا باید پروانه معتبر وکالت داشته باشد. علاوه بر این وکیلی که در حوزه فوتبال فعالیت می کند باید ویژگی هایی داشته باشد. این ویژگیها مواردی است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی کامل وکیل فوتبال با قوانین فوتبال

یکی از ویژگیهای وکیل فوتبال آشنایی کامل او با قوانین فوتبال است. قوانینی که در حوزه فوتبال وجود دارند و بر طبق آنها تصمیم گیری می شود با سایر قوانین، تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال در سایر مسائل حقوقی (غیر از فوتبال) یک بازه زمانی مشخص طبق قانون، جهت اعتراض یا تجدید نظر وجود دارد، در صورتی که این بازه زمانی در هر کدام از مراحل دادرسی در مسائل مربوط به فوتبال، متفاوت است. یک وکیل فوتبال خبره باید به طور کامل با این قوانین آشنایی داشته باشد، در غیر این صورت شرایط به نفع موکل نخواهد شد.

وکیل فوتبال

آشنایی با نهادهای ورزشی

از دیگر ویژگی هایی که یک وکیل فوتبال باید در آن تسلط و تخصص داشته باشد، آشنایی با قوانین نهادهای ورزشی مانند UEFA، AFC، FIFA و CAF و آیین نامه های ورزشی است. در این نهادهای ورزشی قوانین خاصی در رابطه با بازیکنان فوتبال و باشگاه ها وجود دارد که، باید تمام بازیکنان و باشگاه ها این قوانین را رعایت کنند. سرپیچی از این قوانین مشکلاتی را برای بازیکنان فوتبال و باشگاه ها به وجود می آورد. به همین دلیل است که اطلاع از قوانین نهادهای ورزشی برای یک وکیل موفق در زمینه فوتبال اهمیت زیادی دارد.

بروز بودن اطلاعات وکیل ورزشی در مورد فوتبال

از دیگر ویژگیهای یک وکیل ورزشی خبره در زمینه فوتبال بروز بودن اطلاعات او است. همانطور که مطلع هستید مسائل حقوقی مسائلی هستند که با مرور زمان دچار تغییرات می شوند. مسائل حقوقی فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به مرور زمان دچار تغییراتی شده اند. با توجه به وجود این تغییرات یک وکیل حرفه ای فوتبال باید اطلاعات خودش را در زمینه مسائل حقوقی فوتبال بروز کند. بروز نبودن اطلاعات وکیل در زمینه فوتبال، ممکن است موکل را دچار مشکلاتی کند.

حفظ اسرار موکل

فوتبال یکی از ورزش هایی است که به صورت مستقیم با رسانه ها در ارتباط است. چنانچه کوچکترین خبری از مسائل شخصی یک فوتبالیست و یا مشکلات یک باشگاه در رسانه ها درز کند ممکن است، تاثیر منفی برای باشگاه و یا زندگی فوتبالی، فوتبالیست داشته باشد. به همین خاطر یک وکیل ورزشی باید در مورد مسائل موکلش با احتیاط عمل کند.

وکیل ورزشی

وظایف یک وکیل ورزشی

تنظیم قرارداد: یکی از دلایلی که یک بازیکن فوتبال به وکیل نیاز دارد، تنظیم قراردادهای ورزشی است. همانطور که مطلع هستید بازیکنان فوتبال برای بازی کردن در هر تیمی، باید با باشگاه آن تیم قرارداد ببندند. بستن قرارداد فوتبال نیز مانند هر قرارداد دیگری شامل بندهای حقوقی است. آنچه که امروزه نیاز به وکیل در فوتبال را بیشتر کرده است، حجم بالای گردش مالی در این رشته ورزشی است. به همین دلیل یک بازیکن فوتبال در زمان عقد قرارداد در مورد دستمزد، پرداخت مالیات و ذکر سایر بندهای حقوقی، به یک وکیل خبره نیاز دارد. علاوه بر دستمزد در یک قرارداد فوتبالی مفاهیم و اصطلاحاتی وجود دارند که، فقط یک وکیل با این اصطلاحات آشنایی دارد. درک درست این اصطلاحات در روند مثبت قرارداد بسیار موثر هستند.

یک وکیل حرفه ای در زمینه فوتبال، قرارداد را با توجه به قوانین موجود به نحوی برای موکل خود تنظیم می کند که در آینده حرفه ای ورزشکار تاثیر مثبتی داشته باشد. علاوه بر قرارداد باشگاهی، ممکن است یک بازیکن فوتبال قراردادهایی مانند اسپانسری، قرارداد حق پخش تلویزیونی و … نیز داشته باشد. در مورد بستن اینگونه قراردادها نیز هر بازیکنی به یک وکیل ورزشی حرفه ای نیاز دارد. علاوه بر بازیکن، باشگاه نیز برای عقد قرارداد با بازیکن به وجود یک وکیل حرفه ای در زمینه فوتبال نیاز دارد.

حل و فصل اختلافات موجود در فوتبال

از دیگر وظایف و کارهایی که یک وکیل ورزشی برای موکلش انجام می دهد، حل و فصل اختلاف موجود در فوتبال است. در فوتبال نیز مانند دیگر رشته های ورزشی اختلافاتی وجود دارد. به عنوان مثال اختلاف بازیکن با باشگاه یا وجود مشکلاتی برای بازیکن در کمیته انضباطی اختلافاتی هستند که، برای هر بازیکن و یا باشگاهی به وجود می آیند. از آنجایی که این مسائل، از لحاظ حقوقی و قانونی باید حل و فصل شوند وجود وکیل فوتبال ضرورت پیدا می کند. وکیلی که تسلط کامل به اینگونه مسائل حقوقی داشته باشد، خیلی راحت می تواند مشکل را با روشهای قانونی و ارائه بهترین راهکار حل و فصل کند.

انتخاب وکیل ورزشی

با توجه به مطالبی که در مورد وکیل ورزشی گفته شد، بهتر است وکیلی جهت انجام کارهای حقوقی در زمینه فوتبال در نظر گرفته شود که، تمام ویژگیهای اشاره شده را داشته باشد. وکیلی که دارای اطلاعات و تجربه کافی در زمینه فوتبال باشد، مطمئنا بهترین وکیل در زمینه فوتبال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button