مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی؛ تنظیم قرارداد و مشاوره حل دعوا

اهمیت مشاوره حقوقی حضوری و تلفنی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهره بردن از دانش یک مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی چه مزایایی دارد و تا چه اندازه می تواند جلوی وقوع ضررهای مالی و غیر مالی را بگیرد؟ دعاوی ورزشی یکی از مهمترین حوزه های دادگاهی هستند که می توانند به صورت داخلی یا بین المللی شکل بگیرند. معمولا در باشگاه های مختلف، قراردادهای گوناگونی وضع می شوند که عدم توجه کافی به مفاد آن ها می تواند طرفین را با مشکلات جدی رو به رو کند. از طرفی در هنگام درگیری در دعاوی این حوزه، استفاده از دانش مشاوران کاربلد می تواند روشنی بخش مسیر شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با خدمات مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی بیشتر آشنا شوید.

آیا با قوانین حقوق ورزشی آشنا هستید؟

آیا به طور کامل با تمامی حقوق ورزشی خود آشنایی دارید؟ منظور از حقوق ورزشی، قوانینی است که در رابطه با افراد حقیقی و حقوقی که در حوزه ورزش فعال هستند وجود دارد. این حقوق به طور کلی ترکیبی از موارد زیر هستند:

  • حقوق بین الملل خصوصی
  • حقوق تجارت بین الملل
  • حقوق قراردادها

گاهی باشگاه های ورزشی در هر یک از موارد ذکر شده با مسائل و مشکلاتی مواجه می شوند که نیاز به دریافت راهنمایی توسط افراد خبره دارند. قوانین ورزشی چیزی نیستند که افرادی به جز مشاوران و وکلای تخصصی به طور کامل نسبت به آن ها آگاه باشند. از این رو اگر فکر می کنید به اندازه کافی با این قوانین آشنا نیستید، بهتر است از مشاوران حرفه ای مشورت دریافت کنید تا جلوی ضررهای بعدی را بگیرید.

چرا باید از یک مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی کمک بگیریم؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا نیاز است از یک مشاور حقوقی حرفه ای در حوزه ورزش کمک بگیریم؟ باید بگوییم که دریافت راهنمایی های لازم از یک مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

مشاور حقوقی باشگاه ورزشی

از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- آشنا کردن شما با روند قانونی:

وکلا و مشاورانی که در حوزه ورزش فعالیت دارند، از تمام قوانین موجود آگاه هستند و می توانند شما را به خوبی با آن ها آشنا کنند. گاهی اوقات اطلاع از یک قانون و تبصره های آن می تواند پیشبرد یک پرونده پیچیده را بسیار آسان کند.

2- کمک به موفقیت سریعتر پرونده حقوقی:

شاید اگر برخی پرونده های حقوقی که در حوزه ورزش وجود دارند را به حال خود رها کنیم تا روال عادی را طی کنند، زمان بسیار زیادی طول بکشد تا به نتیجه برسند. این در حالی است که کمک گرفتن از یک مشاور و وکیل حرفه ای که در این زمینه تخصص دارد می تواند زمان نتیجه دهی پرونده را به طور چشمگیری کاهش دهد.

چه زمانی نیاز به کمک مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی داریم؟

خدمات مشاوره حقوقی ورزشی در چه حوزه هایی ارائه می شوند و در چه زمانی می توان به یک مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی مراجعه کرد؟ به طور کلی دو حوزه اصلی وجود دارند که می توانند افراد را نیازمند دریافت مشاوره در این زمینه کنند:

1- راهنمایی در دعاوی حقوقی

چه بخواهید یک دعوی را در دادگاه های ورزشی داخلی یا بین المللی طرح نمایید یا اینکه قصد دفاع از خود در دعاوی طرح شده را داشته باشید، اطلاع از دستورالعمل های ورزشی مصوب در قانون بسیار حائز اهمیت است. این دعواها در ابعاد گوناگون و با موضوعات مختلف برگزار می شوند. گاهی حل و فصل این دعاوی در مراجع تخصصی چنان پیچیده می شود که بدون کمک یک وکیل حرفه ای نمی توان کار را پیش برد. در برخی از موارد نیز تنها با دریافت مشاوره حقوقی می توان راه و چاه را پیدا کرد و پرونده را با موفقیت به نتیجه رساند. در هر صورت اگر شما در جریان یک دعوای حقوقی ورزشی هستید، موقع آن است که از یک مشاور حقوقی باشگاه ورزشی کمک بگیرید.

2- تنظیم قراردادهای ورزشی

همانطور که می دانید، قراردادهای ورزشی و مفاد آن ها اهمیت بسیار بالایی دارند. در واقع مفاد این قراردادها می توانند بار حقوقی مشخصی را برای دو طرف به دنبال داشته باشند. از این رو کمک گرفتن از یک مشاور حقوقی معتمد برای تنظیم این قراردادها بسیار مهم است.

بسیاری از مواقع پیش می آید که یک بند قرارداد و حتی تغییر واژه هایی که به نظر بی اهمیت می آیند، حقوقی را بر دوش شما می گذارند که پیش از امضای قرارداد از آن ها اطلاع نداشتید. همین موضوع زمینه سوء استفاده های بعدی را فراهم می کند. از این رو اکیدا توصیه می شود که بدون مشورت از یک فرد آگاه، هیچ قرارداد ورزشی را تنظیم و امضا نکنید. جالب است به این نکته اشاره کنیم که قراردادهای ورزشی انواع مختلفی دارند. از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. قراردادهای بیمه ورزشی
  2. قراردادهای اسپانسری
  3. قراردادهای مربوط به حق پخش

مشاوره حقوقی تنظیم قرارداد ورزشی

دریافت مشاوره حقوقی باشگاه های ورزشی برای دعاوی بین المللی

صنعت ورزش یک مسئله بسیار مهم برای دولت ها است. از این رو سالانه شاهد مسابقات ورزشی زیادی هستیم که در حوزه بین الملل برگزار می شوند. همین مسئله در کنار برخی موارد دیگر می تواند زمینه را برای شکل گیری دعاوی بین المللی مهیا نماید. به طوری که یکی از وکلای انگلیسی معروف سخن مشهوری در این رابطه دارد: “در دادگاه های ورزشی نسبت به زمین های مسابقات، بازی های بیشتری وجود دارند!” از طرفی پرونده های موجود در این دادگاه ها عموما از پیچیدگی بالاتری برخوردارند. به همین دلیل دریافت مشاوره حقوقی برای موفقیت در این دعاوی ضروری به نظر می رسد.

آسان ترین راه برای ارتباط با مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی

امروزه مشاوران متعددی در حوزه حقوق ورزشی فعالیت می کنند اما توجه به سابقه درخشان مشاور، اهمیت بسیار زیادی در موفقیت شما دارد. یکی از آسان ترین روش ها برای ارتباط با مشاور حقوقی باشگاه ورزشی، تماس با مراکز معتبر است. به منظور شناسایی مشاورانی که از تبحر کافی برخوردارند، می توانید موارد زیر را بررسی نمایید:

  • تخصص و جایگاه
  • سابقه و تجربه

بنابراین شما با کمی جستجو می توانید بهترین مشاور حقوقی باشگاه های ورزشی را پیدا کنید و خدمات لازم را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button